Skrevet 19. oktober 2003 21 år Fredag 24. oktober går de siste turene med Concorde... les mere her: Farvel med Concorde Så var det flyeventyret over....
Skrevet 19. oktober 2003 21 år Trist Det er ikke sikkert. Virgin Atlantic leker med ideen om å kjøpe opp Concorde, og finne ut en måte å drive dem økonomisk. Jeg så i et blad at Virgin vil ha det lengste flyet (Airbus A340-600), det største flyet (Airbus A380) og det raskeste flyet (Concorde).
Skrevet 19. oktober 2003 21 år Vel... Virgin kan faktisk bare glemme det... Det er Airbus som står for delene o.l. til Concorde, og det er de som ikke gidder mer...
Skrevet 19. oktober 2003 21 år Det er ikke sikkert. Virgin Atlantic leker med ideen om å kjøpe opp Concorde, og finne ut en måte å drive dem økonomisk. Jeg så i et blad at Virgin vil ha det lengste flyet (Airbus A340-600), det største flyet (Airbus A380) og det raskeste flyet (Concorde). Etter at Concorde nå blir pensjonert, vil jo Virgin allikevel kunne skryte av å ha det lengste, det største (ennå i bestilling, men dog...) men også det raskeste... For de informerte lesere her: Hvorfor? Dette er vel sikkert altfor enkelt...
Skrevet 19. oktober 2003 21 år Er det Airbus som produserer delene til Concorde? Trodde det var Aerospatiale som laget dem jeg Håper om ikke Virgin får kjøpe opp noen, at det vil komme en Concorde V2, et like fint fly som også kan fly opp mot Mach2 og frakte enda flere passasjerer og bruke mindre fuel. *Håper*
Skrevet 19. oktober 2003 21 år Aérospatiale er nå en del av EADS/Airbus, og designretter, typesertifikater og så videre for Concorde administreres nå av Airbus.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.