Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

bruk imagetool.exe

Extract mip-maps. da får du et bilde for hver mip-map level. navnene er texturnavn_1, texturnavn_2 etc. lukk alle vinduer unntatt texturnavn_1. den lagrer du som texturnavn (altså overskriver orginal texturen). da har du en textur som har 0 mip-map.

 

viktig ting å tenke på. gjør du dette på scenery texturer, så vil sceneryet bli tyngre å kjøre enn tidligere. Når man fjerner mip-maps så vil jo den største bitmappen kjøres selv om man er for langt unna til å se noe tydelig, og dermed tyngre å kjøre. Har lekt med tanken på å fjerne mip-map på alle bakketexturene i fs. Da hadde man alltid hatt sylskarpe texturer på bakken, men man hadde nok fått sin straff fps messig.

 

Jan Roar Rød

Skrevet
Har lekt med tanken på å fjerne mip-map på alle bakketexturene i fs.

 

Blir ikke mips lagd automatisk hvis de mangler (lagt til kun i minnet)? Imagetool kan vel også kjøres i batch, noe som kan være hendig i en slik jobb. Åkkesomhelst, post screenshots hvis du tester ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …