Skrevet 30. september 2003 21 år HAUI! Hvordan forandrer man mips'ene i en texture? For at en texture skal være skarp må den ha null mips.
Skrevet 30. september 2003 21 år bruk imagetool.exe Extract mip-maps. da får du et bilde for hver mip-map level. navnene er texturnavn_1, texturnavn_2 etc. lukk alle vinduer unntatt texturnavn_1. den lagrer du som texturnavn (altså overskriver orginal texturen). da har du en textur som har 0 mip-map. viktig ting å tenke på. gjør du dette på scenery texturer, så vil sceneryet bli tyngre å kjøre enn tidligere. Når man fjerner mip-maps så vil jo den største bitmappen kjøres selv om man er for langt unna til å se noe tydelig, og dermed tyngre å kjøre. Har lekt med tanken på å fjerne mip-map på alle bakketexturene i fs. Da hadde man alltid hatt sylskarpe texturer på bakken, men man hadde nok fått sin straff fps messig. Jan Roar Rød
Skrevet 1. oktober 2003 21 år Har lekt med tanken på å fjerne mip-map på alle bakketexturene i fs. Blir ikke mips lagd automatisk hvis de mangler (lagt til kun i minnet)? Imagetool kan vel også kjøres i batch, noe som kan være hendig i en slik jobb. Åkkesomhelst, post screenshots hvis du tester
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.