Bjørn Erik Stensby Skrevet 27. september 2003 Skrevet 27. september 2003 Dette her begynner å bli meget irriterende. Har ikke nubbesjangs til å komme inn på Multiplayeren på dag/kveldstid. Også nå etter at du har satt et tak på 15 piloter, er det helt umulig for en med vanlig ISDN-linje. Er ikke mye moro å fly natterstider helt alene. For det første så må FSNav kuttes helt ut fra Multiplayeren. Slik jeg ser det, så er dette blitt et tilholdssted kun for de som har ADSL. De kan stå oppkoblet døgnet rundt, og er ikke avhengig av å koble seg ned, slik som jeg må på grunn av tellerskrittene som tikker og går. Etter at de som har ADSL, har koblet seg til Multiplayeren så kan de bare være der, om de flyr eller ikke. Jeg synes dette begynner å bli blodig urettferdig. Enten får du stenge hele Multiplayeren, ellers så må det gjøres noe så alle har samme mulighet. Siter
Geir G Skrevet 27. september 2003 Skrevet 27. september 2003 Fly på VATSIM, der kan det være mange fler en 15 Siter
Dag Johansen Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 Jeg kan sette opp en egen session for dere med ISDN eller modem, men jeg frykter at dere blir ensomme der siden de fleste nå bruker en eller annen form for bredbånd. Nå er det en bug i FS2004 som kan gjøre det vanskelig for dere. FS2004 sender data til alle deltagere hver gang skjermen oppfriskes. Har noen en framerate på 50 FPS sendes data 50 ganger i sekundet til alle andre.... Om alle som bruker FS2004 kan sette "Target FPS" til noe rundt 20 ville det nok hjelpe noe for de som ikke bruker bredbånd. Siter
Lars Damgaard Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 Fin oplysning, Dag ! Noget ALLE burte efterleve. Siter
Bjørn Erik Stensby Skrevet 29. september 2003 Forfatter Skrevet 29. september 2003 Jo det er greit nok det du skriver Dag, men nå har det seg slik at jeg ikke har tilgang til ADSL eller bredbånd i noen som helst slags form. Finnes ikke en eneste slik leverandør her jeg bor. Jeg har vært i kontakt med Telenor senest for 1.uke siden. Ser ut til at vi utkanten må være med og sponse dere som har tilgang til all slik teknologi. Jeg foreslår at du stenger Multiplayeren helt for FSNav. og at du ser til at alle setter Target FPS til rundt 20 Var inne nå i kveld, men ble kastet ut gang på gang. Til slutt så måtte jeg bare gi opp. Må nok finne meg i å fly alene heretter. Mange av de som var inne kjørte FSNav. samtidig, og det gjør det ikke noe lettere for andre. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 29. september 2003 Skrevet 29. september 2003 Hvorfor flyr du ikke på VATSIM da?? Der er det alltid ledig plass enten man har bredbånd eller ikke. Siter
Bjørn Erik Stensby Skrevet 29. september 2003 Forfatter Skrevet 29. september 2003 Hvorfor flyr du ikke på VATSIM da?? Der er det alltid ledig plass enten man har bredbånd eller ikke. Fordi jeg tror ikke jeg kan nok til å være der. Etter det jeg har forstått så må man kunne en del. Når det gjelder ATC og annen kommunikasjon. Jeg er desverre ikke så veldig dreven i engelsk. Regner med at all kommunikasjon foregår på engelsk. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 29. september 2003 Skrevet 29. september 2003 Dersom du ikke benytter VATSIM kommer du heller ikke til å lære noe. I Norge tar vi godt imot nye piloter. Det er ingenting i veien for ikke å bruke norsk i starten. Det er bare tull at man må kunne så veldig mye før man kan fly på VATSIM. ATC gir deg hjelp underveis. Holder du deg til Norge i starten så er det ingenting å være redd for. Er det ingen ATC online så flyr du som vanlig slik du gjør på multiplayer eller offline. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 29. september 2003 Skrevet 29. september 2003 Noen som har en side med nybegynner-info om VATSIM. Har bare fløyet online ved hjelp av flightsim.no sin multiplayer server, og dette var kjempemorro. Bruker orginal fraseologi omtrent dersom det er ATC online, hvis ikke kommuniserer vi bare oss imelleom på et halv-formellt språk. Kan ikke alt av fraseologi, men vet sånn nogenlunde hvordan man skal forholde seg og kommunisere med ATC. Hadde vært artig å spilt på det der dere kaller VATSIM. Noen som vet hva man må gjøre? Kan man bruke headset og prate til de folka? Bytte mellom det og tekst? Begge deler? Siter
Einar Halvorsen Skrevet 29. september 2003 Skrevet 29. september 2003 Om du benytter multiplayer på fs.no elelr vatsim går ut på det samme i prinsippet. På vatsim kan du koble deg opp i et stort nettverk og fly sammen med folk fra hele verden. Du trenger ikke bytte server om du skal fly i Norge, Europa eller Amerika. Det benyttes voice eller tekst. Du kan bruke headsett eller høytalere og mikrofon. Hvordan du kobler deg opp til vatsim finner du på vaccnorge sine sider. VACCNorge Let i menyen under piloter og training Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Tusen takk. Er skikkelig gøy å fly online. Hittil har jeg holdt meg til fs.no sin mp-server. Siter
Gjest Skrevet 3. oktober 2003 Skrevet 3. oktober 2003 Er det flere som opplever at man blir disconnectet uten noe varsel etter omtrent 30 - 60 sek.? Fatter ikke hvorfor det skjer... Siter
Bjørn Erik Stensby Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Skrevet 3. oktober 2003 Er det flere som opplever at man blir disconnectet uten noe varsel etter omtrent 30 - 60 sek.? Fatter ikke hvorfor det skjer... Ja absolutt Børge. Det er blitt alt for store problemer på Multiplayerserveren, etter den ble oppgradert til også å gjelde de med FS2004. En eller annen plass ligger det en feil, som må rettes på hvis dette skal fungere ordentlig i fremtiden. Om det er den nye versjonen av FSHost.programmet som ikke er ordentlig utviklet ennå, eller om det er en annen feil kan ikke jeg uttale meg om. Håper virkelig at dette her kan bli rettet på ganske snart. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 4. oktober 2003 Moderatorer Skrevet 4. oktober 2003 Du kan også fly online hos Flighproject International de har egen Divisjon for Scandinavien og KLIKK HER Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Takk skal du ha, Einar. Nå har jeg kommet igang med VATSIM. Det eneste jeg nå behøver er et gyldig brukernavn og passord. Det jeg har accepteres ikke. Feil i brukernavn eller passord får jeg bare opp. Har fått hjelp til å koble opp VATSIM systemene. Hvis man kan kalle det det. Er jo snakk om en 3-4 programmer og litt av hvert. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.