Espen Furfjord Skrevet 18. mars 2000 Skrevet 18. mars 2000 quote: Originally posted by Espen Furfjord: Ja , kanskje det!! det siste bildet (Vc-10) var temmelig lik . Nå gjennstår det bare å surfe nettet etter er vc-10 for msfs. DENNE MÅ TESTES!! [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif [/image] hvis jeg finner noen. På flightsim.com er det ikke (Bare panel) [Edited by Espen Furfjord 18-03-2000.] Siter
oddhspjoetvold Skrevet 18. mars 2000 Skrevet 18. mars 2000 Ja det finnes en del VC-10 + gode paneler på flightsim.com. Jeg har en fire fem stykker av dem! Let etter Vickers,så finner du dem. Mvh Odd [Edited by oddhspjoetvold 18-03-2000.] Siter
Gjest Skrevet 18. mars 2000 Skrevet 18. mars 2000 Antageligvis var det VC10 du så. Disse ble obeservert på Flesland i forkant av Joint Winter og ble brukt til forflytning av militært personell/utstyr. De 2 VC10`ene jeg så der var fra RAAF (engelske luftforsvaret). Christian Siter
Atle Myran Skrevet 18. mars 2000 Skrevet 18. mars 2000 Hei! VC-10 var på Flesland for litt over en uke siden, til NAS sin store fortvilelse. NAS's F-50 stod ved siden av oss for de-icing, mens VC-10 startet op bortenfor han igjen. NAS ba ground om å be VC'en redusere motorpådraget da de nesten blåste bort Fokker'n! Svaret kom da på klingende engelsk: "We are at idle power, siah!" For å være litt pirkete: RAAF er det Australienske luftforsvaret, RAF er det engelske MVH Atle Siter
Erik H. Bakke Skrevet 18. mars 2000 Skrevet 18. mars 2000 Har selv sett en uheldig containervogn bli blåst veggimellom på grunn av jetblast fra en 777-300 med idle power, så det kan være kraftige saker. Heldigvis var det ingen personer på/ved vogna når dette skjedde. En jetmotor på tomgang utvikler litt mere kraft enn en bilmotor på tomgang. Siter
Espen Furfjord Skrevet 18. mars 2000 Forfatter Skrevet 18. mars 2000 Heisann Jeg bor i Bodø og for tiden er det millitær-øvelse her i nord. I den sammenheng er det endel spennede fly i luften over her. Tordag 16/3 var det fly, (sansyneligvis fra det Italienske luftvåpen, men ikke sikker) ...flyet var lik en dc-9 eller md-8x, men hadde fire motorer (to dobble bak), helt spessiell lyd som minner om et "kraftig" jagerfly. Jeg så flyet på final, og på depart. Dette var kraftige saker, jeg har aldri sett en dc-9 med den climben og farta som denne presterte noen gang før. Er det noen som vet hva slags fly dette er? Siter
oddhspjoetvold Skrevet 18. mars 2000 Skrevet 18. mars 2000 Kan det ha vært Luftwaffe? De har disse gamle Ilushin(62) som har fire motorer bak. Eller et britisk Vc-10 fly. Det er de eneste flyene jeg vet om som har fire motorer bak. Det hadde overrasket meg, hvis AMI hadde slike fly! Mvh Odd Siter
oddhspjoetvold Skrevet 18. mars 2000 Skrevet 18. mars 2000 er det dette? http://www.airliners.net/open.file?id=68850"'>http://www.airliners.net/open.file?id=68850" TARGET=_blank>http://www.airliners.net/open.file?id=68850 Siter
oddhspjoetvold Skrevet 18. mars 2000 Skrevet 18. mars 2000 Eller dette! http://www.airliners.net/open.file?id=64070"'>http://www.airliners.net/open.file?id=64070" TARGET=_blank>http://www.airliners.net/open.file?id=64070 Siter
Espen Furfjord Skrevet 18. mars 2000 Forfatter Skrevet 18. mars 2000 Tja du er inne på noe, jeg har sjekket litt rundt, sett litt bilder nå av både il-62 og Vc-10. Jeg er ikke bombesikker, men det var muligens mest likt en Vc-10. Men jeg kan ikke si jeg la merke til "spydet"(lufthastighetsmåler,eller hva det nå er) i nesepartiet, slik en vc-10 har. Siter
Espen Furfjord Skrevet 18. mars 2000 Forfatter Skrevet 18. mars 2000 Ja , kanskje det!! det siste bildet (Vc-10) var temmelig lik [Edited by Espen Furfjord 18-03-2000.] Siter
Espen Furfjord Skrevet 19. mars 2000 Forfatter Skrevet 19. mars 2000 Ja det er trøkk i vc-10`en, både i virkelighet og på simmen. Lastet ned en VC-10 fra en privat FS-RAF side, dette er var vel en fs98 flightmodel, så den er litt små-rar på 2000pro`en. Den har et normal cruise-speed level, Men skal si dette var noe som drog tilværs. Desverre ble den helt ubrukelig med altitude-hold, i.o.m at den ikke klarer å stabilisere seg, (driver å trimmer opp og ned) men kommer ikke i rett possisjon. Jeg bruker lydfiler fra en F-14, som faktisk ikke blir så langt fra virkeligheten etter min mening. Jeg har ikke testa den på fs98, men den funker sikkert bra der. Siter
oddhspjoetvold Skrevet 21. mars 2000 Skrevet 21. mars 2000 Du hadde ikke giddet å fortelle meg hvor den Engelske siden er? Kunne godt tenkt meg en VC-10 til fs2k. På forhånd takk! Odd Siter
Espen Furfjord Skrevet 21. mars 2000 Forfatter Skrevet 21. mars 2000 Hei. Flyet finner du på http://www.uk-flightsim.org.uk/raf/frames/presac.htm"'>http://www.uk-flightsim.org.uk/raf/frames/presac.htm" TARGET=_blank>http://www.uk-flightsim.org.uk/raf/frames/presac.htm VC-10`en jeg lasta ned var ikke en fs2k versjon, derfor konverterte jeg den fra det opprinnelige format til fs2k. Det er vel derfor flyet oppfører seg litt merkelig på autopiloten. Vel siden var jo egentlig ikke så privat ettersom den tilhører : Virtual RAF. Første gangen jeg var der kom jeg inn bakveien (direkte til downloadsiden), så det var ingen tegn på at jeg var hos dem [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [Edited by Espen Furfjord 21-03-2000.] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.