Skrevet 15. september 2003 21 år Var å fløy her om dagen i litt dårlig sikt(2002) med Bravo flyet. Oppdaget(har merket dette før)at når jeg fløy på autopilot,så var flyet trimmet veldig mye ned(nese ned)under cruise. Når jeg flyr manuelt har jeg ikke trimmen i nærheten av så mye justert "ned". Vel,da jeg skulle begynne innflyvning manuelt begynte jeg jo da å justere på trimmen igjen.da startet problemene. Flyet ble nesten umulig å handtere.Flyet ble overstresset og vi vet jo hva som da skjer. Noe jeg gjør feil her,eller hva? Altså:Hvorfor så stor forskjell på trimmen(pitch)når jeg flyr på autopilot kontra manuelt? Håper dette var forklart forståelig. Asbjørn Furu AFIS`n Avinor ansatt
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.