Skrevet 9. september 2003 21 år Halla! I dag fikk jeg noe snåle beskjeder fra ATC i fs. Jeg flydde ENML-ENGM PMDG 737-700, og startet og desende fra FL310 til FL210, og deretter til FL110. Hele desenden hadde jeg VS1500, men så da jeg så vidt hadde nådd FL120 fikk jeg ILS clearence. Altså til 2700 fot! Og dette skulle gjøres på noen sekunder! Jeg har hatt noen sånne tilfeller før. PLEASE HELP ME!!!!
Skrevet 10. september 2003 21 år Det er bare det at når du filer flightplanen som VFR, så kan du ikke fly i dritvær og low visibility.. Da får du verken ta av eller lande, før du filer ei IFR flightplan.. Lars
Skrevet 10. september 2003 21 år Hmm, mulig det er jeg som er utenfor her. Men om du får klarering til ILS, hvorfor må du ned i 2700 fot ? Er dette noe FS krever ?
Skrevet 10. september 2003 21 år Det er ikke noe problem å bli cleared ILS i stor høyde. Det betyr jo bare at man ikke har andre høyderestriksjoner enn terrengklareringshøydene. Med andre ord: Det er ingen begrensninger på grunn av annen trafikk i området.
Skrevet 10. september 2003 21 år Hmm, mulig det er jeg som er utenfor her. Men om du får klarering til ILS, hvorfor må du ned i 2700 fot ? Er dette noe FS krever ? Det er forskjellige høyder på forskhellige steder
Skrevet 10. september 2003 21 år Hmm, mulig det er jeg som er utenfor her. Men om du får klarering til ILS, hvorfor må du ned i 2700 fot ? Er dette noe FS krever ? Det er forskjellige høyder på forskhellige steder Tjaa, skjønner ikke helt hva du mener ? Tenker du på i forhold til kartet ? Isåfall er bare dette retningslinjer og minimumshøyder. Du kan godt intercepte ILS i 12000 fot, er ingen som sier at du må gå ned til f.eks. 2700 selv om dette er en printet minstehøyde på kartet. Jeg har selv, i virkeligheten, blitt klarert for ILS på Røros ifra FL85, mens vi fortsatt flyr langt ifra noe intercept punkt. Vi pleier da å fly hele prosedyren som er (om jeg ikke husker feil i farta uten å se på kartet) å passere RBU i 6000 fot. Tracke QDR 154 i 1 1/2 minutt samtidig som man går ned til 5300 fot. Svinge venstre inn mot localizer kurs igjen som er 305°. Da har man et valg, enten kan man holde seg i 5300 fot inntil man er etablert på GlideSlope (jeg foretrekker dette) eller gå ned til 4800 fot og holde dette inntil man er etablert på GS. Så selv om Jeppesen kartet sier at høyden er 4800 fot etter at man er etablert på LLZ TRENGER man ikke å gå ned til 4800 fot å intercepte.
Skrevet 10. september 2003 21 år Har hatt samme problem men bare når: Jeg flyr langt og har hastighet på spillet på 4x eller mer. Det virker nesten som ATC henger litt etter når de plutselig finner ut at man kommet til destinasjons airport allerede
Skrevet 10. september 2003 21 år 4X er jo bare juks å fanteri uansett. Hva er vitsen med å fly langtur om man flyr like kort som på en korttur? (Om noen tok den )
Skrevet 10. september 2003 21 år Har flydd 1x på lange turer før, og jeg vil nå si at det er liten vits i å vente i stedet for å fly på 4x på autopilot. 4x er for de som faktisk forsøker å leve ett liv også utenfor PC'en.
Skrevet 10. september 2003 21 år Hva er vitsen med å fly langt da, når du speeder opp simraten? Fly heller kortere distanser da.. Mye mer realistisk... Lars
Skrevet 10. september 2003 21 år Jeg vet ikke om Aleksander brukte akselerasjon på tiden, men jeg har hørt at også PMDG's pakke kan få uventede problemer dersom dette benyttes. Hvis både selve FS9 og flyet/panelet sliter kan det vel oppstå interessante situasjoner...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.