Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er Microsoft som har gjort Meigs kjent. Ingen andre tror jeg.

Det var for øvrig artig å fly til Chicago og plutselig kjenne seg igjen i området pga. at jeg har lekt med FS :-)

Takk Bill :-)

Christian

Skrevet

Det er noe helt spesielt med den flyplassen.

Det er vanskelig å forklare, men dere skjønner vel kanskje at det var på Meigs min første take-off fant sted, det var på FS-4. ...der var også der jeg fullførte min første kræsjlanding!

Jeg vil nok imidlertid ikke bli overrasket om flere simmere, kanskje spesielt i USA, vil reise til flyplassen på pilgrimsferd. Vi vet alle at det meste kan skje i Amerika!!

PS: Hvorfor i allverden legge ned en flyplass som Meigs?? Mere sentralt i Chicago kommer en neppe med fly!!??

Skrevet

"PS: Hvorfor i allverden legge ned en flyplass som Meigs?? Mere sentralt i Chicago kommer en neppe med fly!!?? "

Där är nog en bra anledning att slå igen flygplatsen och slänga nyckeln i sjön.

Samma som med Fornebu. Buller, avgaser, kraschrisker mitt inne i städerna vill de inte ha.

Ut med sk-en på landet tänker konsulterna och så får vi lantisar det inpå knuten.

Fast visst saknar jag F1/Västerås... ;0)

Åke

Skrevet

Hei

Meigs ble valgt som start-flyplass av Bruce Artwick som i sin tid laget Flight-simulator lenge før Microsoft kom på banen og kjøpte opp BAO (Bruce Artwick Org.)

Bruce valgte Meigs fordi dette var hans hjemmeflyplass så og si.

Happy landings

Fred

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...