Vegard Knutsen Lillevoll Posted August 20, 2003 Posted August 20, 2003 Er det noen som vet om et program som kan brukes til å lage .fx(effekt)-filer til FS2002(Jeg har PRO)? Quote
Ishtiaq Khushi Posted August 20, 2003 Posted August 20, 2003 Du finner alt du trenger å vite for å lage effekter her: http://download.microsoft.com/download/FlightSim2002/Install/sdk/W982KMeXP/EN-US/Specialeffects_SDK.exe Quote
Vegard Knutsen Lillevoll Posted August 20, 2003 Author Posted August 20, 2003 Laster ned nå. Er det noen som anbefaler dette produktet? Quote
Karl R Pettersen Posted August 20, 2003 Posted August 20, 2003 Produkt? Det er bare en SDK som forteller hvordan .fx-systemet er oppbygd - i god gammel Microsoft-stil (les:mangelfullt). Når du tweaker en effekt må du lagre den med nytt navn for hver gang, oppdatere navnet i aircraft.cfg, reloade aircraft i FS9. Vanvittig tungvindt. Oppdaterer du kun posisjonen holder det med reload-user-aircraft (kan 'hot-keyes'). Beste plassen å teste en effekt på er som smoke-effekt på ett fly. Har lagd "para-dropper markører", dustcropper (for cubben), nye acrostriper, landingslys (sprites og splash) osv osv på denne måten. I tillegg kan effekter plasseres ut som scenery. Quote
Vegard Knutsen Lillevoll Posted August 20, 2003 Author Posted August 20, 2003 Nå har jeg jaget en liten test, men hvordan får jeg den på et fly som smoke-effekt? Quote
Kristian B.bood Posted August 20, 2003 Posted August 20, 2003 Når du tweaker en effekt må du lagre den med nytt navn for hver gang, oppdatere navnet i aircraft.cfg, reloade aircraft i FS9. Vanvittig tungvindt. Oppdaterer du kun posisjonen holder det med reload-user-aircraft (kan 'hot-keyes'). Kristian B. Quote
Vegard Knutsen Lillevoll Posted August 20, 2003 Author Posted August 20, 2003 Jeg har laget en ny effekt, og vil ha den inn i et fly, som smoke-effekt! Quote
Karl R Pettersen Posted August 21, 2003 Posted August 21, 2003 Let etter smok i default Extra's aircraft.cfg fil. Quote
Vegard Knutsen Lillevoll Posted August 22, 2003 Author Posted August 22, 2003 Hva gjør jeg etterpå???? Quote
Recommended Posts