Skrevet 14. august 2003 21 år Leser man artikkelen i Adresseavisen, så er det jo en del tildels grove feil der. NAC har bla. ikke overtatt LFS etter at skolen flyttet til Bardufoss, den eksiseterer stort sett som før, bare at den ikke er på Værnes. Man bruker både millitære instruktører og den gode "gamle" Safarien under uttaksflygingen av håpefulle aspiranter. Man kan selvsagt heller ikke sammenligne en utdannelse til jagerflyger med en trafikkflyger utdannelse som det gjøres i teksten, det blir jo litt latterlig. Forøvrig sier billedteksten at Safarien "kan komme til å bli brukt til et universitetsstudium i flyging"
Skrevet 14. august 2003 21 år Nå vil man vel tro at mye av info i denne artikkelen kommer fra sjefen på NAC, og mannen har MEGET store visjoner.....ja la oss si det rett ut: Urealistiske visjoner. Når det er sagt, er jo det eneste NAC har tatt over vedlikehold av LFS's flypark, og da er det NAC-maintenance det er snakk om, og det er ett helt separat selskap. Fra en som håndterer disse to (NAC/LFS) daglig: De har liten eller ingen samhandling på den operative siden. Det har heller vært hund/katt tilstander! At flyparken til LFS kan bli delvis leid ut, er vel ingen umulighet, da det har blitt gjort før. Det kommer vel rett og slett an på hvor store/mange kull LFS vil få i fremtiden. Virksomheten på LFS er jo også meget periodemessig, med perioder uten mye flygning. Det som det er vanskelig å få frem til mange aktører, er at LFS driver ikke pilotudanning, de driver SELEKSJON, dermed er synergien mellom de 2 aktørene begrenset. Det er for oss 100% klart i det daglige operasjonsmønstret.
Skrevet 14. august 2003 21 år I følge en artikkel jeg leste i siste flynytt, er det mer enn nok piloter i Norge og dermed vanskelig og få jobb. men uansett, så kan man jo nøye seg med PPL-A.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.