Skrevet 1. august 2003 21 år HEI! Er det noen på forumet som vet hva som regnes for norges mest lønnsomme rute. Både inn-og utenlands.
Skrevet 1. august 2003 21 år Huff, det blir et komplisert regnestykke. Men du kan heller spørre hvilken rute som er mest lønnsom pr. fløyet passasjer? Og da tipper jeg at det må være en av Widerøes ruter i Nord-Norge.
Skrevet 1. august 2003 21 år Forfatter Men det er ikke det jeg lurer på. Jeg lurer på hvilken rute i - og fra Norge som tar flest passasjerer.
Skrevet 1. august 2003 21 år Aha, da tipper jeg OSL-BGO eller OSL-SVG. For utlandet så er det ganske sikkert OSL-CPH.
Skrevet 1. august 2003 21 år Etter min mening er det ENGM-ENBO/ENBO-ENGM siden det er heller lite avganger, men MYE folk på hvert eneste fly.
Skrevet 1. august 2003 21 år Det er noe som heter YIELD også, belegget er ikke alltid en god indikator.
Skrevet 1. august 2003 21 år I hvertfal så er den mest lønnsomme for Braathens, er den mellom Bergen og Stavanger. Og snart kommer Norwegian og tar opp kampen om passasjerende på den ruten. Ådne
Skrevet 1. august 2003 21 år Oslo-Tromsø er vel heller ikke så dumt. Sommerrutene fra Kirkenes til Oslo er vel også gode inntekskilder.
Skrevet 1. august 2003 21 år Forfatter Jeg har hørt at ENGM-ENVA er mest lønnsom, men lite vet jeg. Men her ramses det jo opp veldig mange ruter! Er det ingen som har eksakt oversikt?
Skrevet 1. august 2003 21 år Er det ingen som har eksakt oversikt? Noen har det, og de jobber i flyselskap. Slik info er hemmelig, hvem vil vel ut med hvor marginene er størst og hvor konkurrenter bør starte ruter? Norges mest traffikerte rute er OSL-BGO, og OSL-SVG og OSL-TRD noe etter. TRD og SVG er relativt like, og skal ikke si helt sikkert at SVG er foran pr i dag.
Skrevet 1. august 2003 21 år Forfatter Takk. Men jeg tror Konkuransetilsynet gav SAS ordre om å gi ut slik informasjon, om hvilke ruter som er mest lønnsomme, og hvilke tider, til Norwegian, da de skulle starte opp ruter. Hvis jeg ikke husker HELT feil da....
Skrevet 1. august 2003 21 år Nå vet jeg ikke hvor mange som reiser lokalt på vestlandet, men tviler på at noen ruter der klarer å hamle opp med ENGM-ENVA og ENGM-ENBR. Trondheim leder knapt foran Bergen med sine 662.649 reisende i første halvdel av 2003. Stavanger henger etter. Statistikk finnes selvsagt på www.osl.no og www.avinor.no Hva som er mest lønnsomt er en annen ting, hva startet f.eks. Norwegian opp med ?
Skrevet 1. august 2003 21 år Den korte ruta mellom SVG og BGO har jo blitt betegnet som selve gullruta, henger nok sammen med veldig mye transport av oljearbeidere. Flest fullprisbetalende er det vel på SVG-OSL, også dette pga oljebransjen med Statoil i spissen...en stor kunde som Norwegian håper å kapre fra SAS
Skrevet 2. august 2003 21 år Takk. Men jeg tror Konkuransetilsynet gav SAS ordre om å gi ut slik informasjon, om hvilke ruter som er mest lønnsomme, og hvilke tider, til Norwegian, da de skulle starte opp ruter. Hvis jeg ikke husker HELT feil da.... Tur nok at du husker rimelig feil.. Hvilke ruter hver enkelt selskap tjener mest på er jo det man kan kalle en forretningsmessig hemmelighet (akkurat som hva Cola egentlig inneholder) så man ikke gir fra seg bare fordi konkurransetullsynet sier det..
Skrevet 2. august 2003 21 år Jeg vil tro at ENGM-ENBO er den mest lønsomme. Min far jobber i samme advokatfirma som Bjørn Kjos, og han sier at den mest lønsomme ruten til Norwegian en OSLO-BODØ. var ikke Norwegian en av de flyselskapene som gikk i overskudd??
Skrevet 2. august 2003 21 år var ikke Norwegian en av de flyselskapene som gikk i overskudd?? Hvor har du det fra??? For hvilken periode?
Skrevet 2. august 2003 21 år Hvordan kan en advokat vite hvilken rute er mest lønnsom i Norge ? Ganske enkelt. Dagligleder i Norwegian Bjørn Kjos, (se under "ledelsen") er også advorkat i et Advokat firma som heter vogt&wiig her Der jobber min far også, så de kjenner hverandre.
Skrevet 4. august 2003 21 år var ikke Norwegian en av de flyselskapene som gikk i overskudd?? Hvor har du det fra??? For hvilken periode? Norwegian har jo god cabinfaktor, så hvorfor skulle de ikke gå med overskudd.
Skrevet 4. august 2003 21 år Norwegian har jo god cabinfaktor, så hvorfor skulle de ikke gå med overskudd. Neppe. DY's kabinfaktor er veldig lav til å være lavprisselskap. Desssuten er det ikke nødvendigvis noen direkte sammenheng mellom god kabinfaktor og å gå i overskudd.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.