Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Huff, det blir et komplisert regnestykke. Men du kan heller spørre hvilken rute som er mest lønnsom pr. fløyet passasjer? Og da tipper jeg at det må være en av Widerøes ruter i Nord-Norge.

Skrevet

Det er noe som heter YIELD også, belegget er ikke alltid en god indikator.

Skrevet

I hvertfal så er den mest lønnsomme for Braathens, er den mellom Bergen og Stavanger. Og snart kommer Norwegian og tar opp kampen om passasjerende på den ruten.

 

Ådne

Skrevet
Er det ingen som har eksakt oversikt?

 

Noen har det, og de jobber i flyselskap. Slik info er hemmelig, hvem vil vel ut med hvor marginene er størst og hvor konkurrenter bør starte ruter? Norges mest traffikerte rute er OSL-BGO, og OSL-SVG og OSL-TRD noe etter. TRD og SVG er relativt like, og skal ikke si helt sikkert at SVG er foran pr i dag.

Skrevet
  • Forfatter

Takk. Men jeg tror Konkuransetilsynet gav SAS ordre om å gi ut slik informasjon, om hvilke ruter som er mest lønnsomme, og hvilke tider, til Norwegian, da de skulle starte opp ruter.

 

Hvis jeg ikke husker HELT feil da....

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor mange som reiser lokalt på vestlandet, men tviler på at noen ruter der klarer å hamle opp med ENGM-ENVA og ENGM-ENBR. Trondheim leder knapt foran Bergen med sine 662.649 reisende i første halvdel av 2003. Stavanger henger etter.

 

Statistikk finnes selvsagt på www.osl.no og www.avinor.no

 

Hva som er mest lønnsomt er en annen ting, hva startet f.eks. Norwegian opp med ?

Skrevet

Den korte ruta mellom SVG og BGO har jo blitt betegnet som selve gullruta, henger nok sammen med veldig mye transport av oljearbeidere.

 

Flest fullprisbetalende er det vel på SVG-OSL, også dette pga oljebransjen med Statoil i spissen...en stor kunde som Norwegian håper å kapre fra SAS ""

Skrevet
Takk. Men jeg tror Konkuransetilsynet gav SAS ordre om å gi ut slik informasjon, om hvilke ruter som er mest lønnsomme, og hvilke tider, til Norwegian, da de skulle starte opp ruter.

 

Hvis jeg ikke husker HELT feil da....

 

Tur nok at du husker rimelig feil.. Hvilke ruter hver enkelt selskap tjener mest på er jo det man kan kalle en forretningsmessig hemmelighet (akkurat som hva Cola egentlig inneholder) så man ikke gir fra seg bare fordi konkurransetullsynet sier det..

Skrevet

Jeg vil tro at ENGM-ENBO er den mest lønsomme.

Min far jobber i samme advokatfirma som Bjørn Kjos, og han sier at den mest lønsomme ruten til Norwegian en OSLO-BODØ.

var ikke Norwegian en av de flyselskapene som gikk i overskudd?? ""

Skrevet

var ikke Norwegian en av de flyselskapene som gikk i overskudd?? ""

 

Hvor har du det fra??? For hvilken periode?

Skrevet

Hvordan kan en advokat vite hvilken rute er mest lønnsom i Norge ?

Skrevet
Hvordan kan en advokat vite hvilken rute er mest lønnsom i Norge ?

 

Ganske enkelt.

 

Dagligleder i Norwegian Bjørn Kjos, (se under "ledelsen") er også advorkat i et Advokat firma som heter vogt&wiig her

Der jobber min far også, så de kjenner hverandre.

Skrevet

var ikke Norwegian en av de flyselskapene som gikk i overskudd?? ""

 

Hvor har du det fra??? For hvilken periode?

 

Norwegian har jo god cabinfaktor, så hvorfor skulle de ikke gå med overskudd.

Skrevet

Norwegian har jo god cabinfaktor, så hvorfor skulle de ikke gå med overskudd.

 

Neppe. DY's kabinfaktor er veldig lav til å være lavprisselskap. Desssuten er det ikke nødvendigvis noen direkte sammenheng mellom god kabinfaktor og å gå i overskudd.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …