Aleksander Berge Posted August 1, 2003 Posted August 1, 2003 Hei! Kan noen si meg hvilke ruter Norway Airlines opererte? Quote
Åge Lyster Posted August 1, 2003 Posted August 1, 2003 Alt jeg kan huske er en charterrute som gikk fra fra Kristiansund via Trondheim til Mallorca. Quote
Thomas Olafsen Posted August 3, 2003 Posted August 3, 2003 Heisann.. De fløy en MD-83 og MD-87 SVG - FBU husker jeg. Fløy også FBU - TRD med samme type maskin (såvidt jeg husker..). Mvh, Thomas. Quote
Joakim Valkvæ Volle Posted August 3, 2003 Posted August 3, 2003 Heisann.. De fløy en MD-83 og MD-87 SVG - FBU husker jeg. Fløy også FBU - TRD med samme type maskin (såvidt jeg husker..). Mvh, Thomas. Og Boeing 737-300. Quote
LN-MOW Posted August 4, 2003 Posted August 4, 2003 Dette har vaert diskutert tidligere. Her er et lite hoeydepunkt: ''Uten å være 1oo prosent historisk korrekt: Norway Airlines (JA) startet opp med to 737-300 og ble etterhvert til 'Air Europe Scandinavia' og fløy FBU/CPH/ARN-Gatwick under Air Europe rutenummer. De fløy også noe charter bl.a. for Forsvaret. Da AE kollapset, fortsatte de å operere til London/Gatwick og innledet etterhvert samarbeide med Transwede. Transwede presset dem til å dumpe de driftssikre 733'erene til fordel for en sjaber MD83 og en like råtten MD87. Kostnadene med en ny flytype og mye uregelmessigheter ble til slutt en for dyr affære for JA. '' Link: Norway Airlines diskusjon Quote
Recommended Posts