Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Det blir veldig liten tid til både og servere og spise på korte strekninger, det har jeg selv erfart. Det er omtrentlig bare opp og ned igjenn, men en kopp kaffe skulle de vell ha klart og servere.

 

Skrevet

Jeg tror ikke det er grunnen i dette tilfellet. Det er nok for å spare penger.

Men snakk om å drite seg ut! Nesten det eneste SAS/Braathens hadde som ikke Norwegian hadde, var servering. Men nå har de ikke det lenger, så, BYE BYE SAS!!!

 

Skrevet

servering blir det nok enda mindre av fremover....Fra og med 01 november så er det slutt på all servering innen Sør-Norge, utenom frokost på morgenflyene.

Skrevet
  • Forfatter

Greia er at det ser ut som at SAS blir en slags hybrid mellom tradisjonelt flyselskapg og billigselskapg. Med førstnevntes priser og sistnevntes service, da blir det i såfall som å pisse i buksa... det er varmt i begynnelsen... Og Sveinung vet du hvilket fly Spanair skal bruke fra OSL til LPA i morgen?

Skrevet

Desverre, Åge....har fortiden forlatt arbeidet til fordel for Torp i morgen... så slike ting har jeg ikke mulighet til å sjekke nu.. ""

 

men er normalt en A320, er det ikke?

Skrevet

Hehe...jeg må jo bare flire av SAS. Innsparingene inkluderer også slutt på kaffeservering, men de forsøker å kamuflere det hele med at kabinpersonalet ikke har tid til å servere kaffe på ruter i Sør-Norge dersom det er mer enn 25 pax pr. cabincrew ""

 

Nå har de jo servert kaffe siden tidenes morgen på samtlige ruter, tror SAS at kundene deres er komplette idioter?

 

Men jeg synes egentlig synd på dem også, kjemper nå for å overleve. Hørte i dag at den økonomiske situasjonen i selskapet er meget alvorlig. SAS er i dyp krise sies det... ""

Skrevet

Hørt rykter om at SAS må spare inn 9 milliarder...kan noen bekrefte dette?...synes også det høres litt rart ut at de først nå ikke har tid til å servere passasjerene, når de har greid det i alle år....dette har nok noe med nedkutting å gjøre ja...

Skrevet

Jeg forstod heller ikke helt poenget med å spare penger på kaffe...En kopp kaffe til de reisende er ikke allverdens utgift i forhold til service...

""

Skrevet

Här är verkligen något som går ut över säkerheten!

Får inte PAXen kaffe så får ju heller inte piloterna kaffe! Och DÅ är det fara på färde! ""

 

Poänget är väl att de ska flyga med färre C/A. Använda minimum antal, igen, som konkurrenterna gör...

Men min. antal är ju 1 C/A per 50 säten... Och på Fokkern, som ju har 50 säter, är det endast 1 C/A, Och vi får kaffe på flygningar som är mer än 30min, oftast.

Nu är ju inte jag flygvärdinna, så detta är endast observationer från min sida...

 

 

Skrevet

I jobben min blir det ganske mye flyvinger innenlands og noen ganger utenlands, flyr mest med Norwegian,Braathens og Widerøe.

MS styrer unna "Sparinger Atter Sparinger" selskapet ""

Beste selskapet er alltid Norwegian ""

Der får man alltid kaffe og mat og selvsagt veldig hyggelige flyvertinner ""

Skrevet

MS styrer unna "Sparinger Atter Sparinger" selskapet ""

 

Nå har vel MS monopol i et par ting, og de er jo ikke akkurat så veldig billige å handle med, særlig når det gjelder software til privat bruk ""

 

Kvalitet koster penger da ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …