Roy-Helge Helberg Skrevet 18. februar 2000 Skrevet 18. februar 2000 - Med sårg i hjartet og klomp i halsen har jeg kommet fram til att jeg har brukt opp alt i sim værde`nen. Synes fortsatt det er morsomt og krasje MD11 på Gardermoen men det er ikke samme sjvungen i det som før. Nesten som att jeg må begynne og følge lover og regler, helt forjævlig. Sånn ser en betuta person ut. http://home.no.net/rhelberg/"'>http://home.no.net/rhelberg/" TARGET=_blank>http://home.no.net/rhelberg/ ------------------ http://home.sol.no/~warhole/"'>http://home.sol.no/~warhole/" TARGET=_blank>http://home.sol.no/~warhole/ Siter
Øystein Eker Skrevet 18. februar 2000 Skrevet 18. februar 2000 Det er nå det begynner!!! Nå er du ferdig utlært kamikaze. Følge lover og regler er virkelig spennende. Med dagens nøyaktige sim topografi og real weather må du følge reglene for å finne fram og unngå crash. Lær å navigere etter papir kart og flightplan notater. Unngå GPS og moving map. Tilfredstillelsen er at DU har navigert og funnet fram. Da vil du finne ut at i flysim blir du aldri utlært og flysim aldri blir ferdigspilt. - Det er en grunn til at Tomb Raider og andre spill kommer og går - men flysim består. Selv blir jeg aldri lei - selv etter 15 år med sim. Tør ikke si hvor mye jeg flyr hverdag og helg. Men ingen flytur har ennå vært perfekt. Start på descend og descend rate kan alltid bli bedre. Smartere valg av VOR - ADF og bruk av DME på approach. ILS intercept er aldri bra nok. - Helt til slutt så er jo dead reckon med å finne flyplass uten ILS i dårlig vær en utfordring. Siter
Roald Hansen Skrevet 18. februar 2000 Skrevet 18. februar 2000 Jeg er så enig, Øystein! Det er nå det begynner!! Selv med maaange timers nærkontakt av tredje grad med joystick, kart og data for "mitt" fly, er for eksempel den perfekte approach - hvor alt stemmer - ikke gjort. Og ALT må stemme, fra jeg starter nedstigning på riktig avstand, riktig hastighet hele veien ned, en silkemyk fangst av LLZ og GS - kanskje via en STAR - flap setting, gear down, target speed på finalen, touchdown.... Hvis du i tillegg mangler GS, eller flyr en VOR/DME approach, blir det ekstra krevende. Jeg tror at når alt dette sitter, blir kanskje også jeg litt betutta, men jeg har en følelse av at det blir lenge til.... Hilsen Roald Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.