Skrevet 17. juli 2003 21 år Såvidt jeg kunne se så står det tre hvitmalte B767, er vel gamle SAS-fly, og like mange F50 fra Norwegian Air Shuttle parkert rundt omkring på flyplassen...tydeligvis for en lang periode. Hvor lenge skal det se slik ut? Får håpe at Sola ikke blir en svær oppsamlingsplass for fly man ikke lenger har bruk for. Nå er vel ikke disse flyene skrap, forsøker kanskje å selge dem, men det ser uansett slik ut...
Skrevet 17. juli 2003 21 år Grunnen til at de står på sola er vel at parkering av fly er relativt billig her i forhold til andre plasser.
Skrevet 18. juli 2003 21 år Jeg observerte at ett av B767 flyene taxet i dag. Vet ikke om det tok av, men jeg tror ikke det.
Skrevet 18. juli 2003 21 år Heisan, Det er riktig at det står tre F-50 her men det er bare 2 767'er. Den ene var ute og kjørte motor i går ifm motorskifte. mvh
Skrevet 18. juli 2003 21 år Forfatter Ja der ser du, det begynner å bli så rotete der ute at man mister oversikten pga parkerte fly i hytt og pine. Hva om et fly som tar av eller lander får problemer og kjører ut av rullebanen? Tidligere var det ingen hindringer, nå er sannsynligheten større for kollisjon med et av disse hensatte flyene...og sikkerheten er faktisk svekket
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.