Aleksander Berge Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 HEI HEI! Er det noen av dere her som har flydd eller vært passasjer på en flight mellom Sola og Flesland? Det jeg lurer på er hvor høyt et Braathens-fly går på denne korte ruten? Det kan vel ikke gå så fryktelig høyt... Quote
Lars Chr. Hansen Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Meg har vært passasjer på strekningen Sola-Flesland med Widerøes Dash8-Q402, reg: LN-WDZ Quote
Kristoffer Rivedal Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 De er vel oppe i et par og tyve tusen fot tror jeg, men blir vel ikke der så veldig lenge.. Quote
Sindre Hebnes Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Braathens sine 737 er pleier å fly ENZV - ENBR FL140 og ENBR - ENZV FL130 Quote
Kristoffer Rivedal Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Ikke mer? Nei nei.. syns det var litt lavt jeg da.. Quote
knut_ekerum Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Nå rekker de jo kanskje ikke å gå opp til 35 000 fot heller da men... Blr jo rett opp og ned igjen... Quote
Aleksander Ekeland Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Det er riktig at Braathens sin 737 pleier å cruise i FL 140 som det ble nevnt! Fløy selv fra Flesland til Sola forrige uke med BU 0354 og da opplyst kapteinen at vi fløy i FL 130... Quote
Roy Gjæringen Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Fra Kristiansund til Molde, en 15 min flytur, sa kapteinen at han var på FL9. Det er en fin flytur med høye fjell langs kysten, spesielt en klarværsdag. Quote
K F Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Fra Kristiansund til Molde, en 15 min flytur, sa kapteinen at han var på FL9. Det er en fin flytur med høye fjell langs kysten, spesielt en klarværsdag. Du mener vel FL90? Men ruten er ikke i bruk nå lenger da.. Quote
Roy Gjæringen Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Sorry.. mente selvfølgelig FL90, altså 9000 fot *kremt* denne varmen.. hehe Er ikke ruten i bruk? Da er det vel vanskelig å komme seg raskt fram i Møre? Husker for et par år siden at det var et selskap, ganske site ett som fløy småfly, som startet direkte rute ifra Kristiansund, og til Ålesund. Dem hadde også flygninger til Torp. Husker jeg ikke feil. Quote
K F Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Er ikke ruten i bruk? Da er det vel vanskelig å komme seg raskt fram i Møre? Husker for et par år siden at det var et selskap, ganske site ett som fløy småfly, som startet direkte rute ifra Kristiansund, og til Ålesund. Dem hadde også flygninger til Torp. Husker jeg ikke feil. Ja, det er nok tregt og komme seg fram.. tidligere i dag gikk det ikke ann i det hele tatt faktisk.. I dag står det 16 rutefly på Kvernberget fordi Arø var sperret av Selv har jeg flydd Molde-Kristiansund en del ganger når jeg var liten og da var det disse biene som var i bruk. Når var det du fløy da? Må vel ha vert en stund siden det.. Quote
Roy Gjæringen Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Det var da jeg var lærling oppe i Kristiansund fra 1998 til 2000. Det var da Norwegian Air Shuttle som fløy Bergen - Kristiansund ruten, med som oftest mellomlandinger på Molde. Stemmer ikke det at Molde Lufthavn har hatt problemer med ILS frekvenser, eller hva det var, som gjorde at dem måtte fly inn manuelt? Syntes å ha hørt noe slikt. Quote
K F Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Stemmer ikke det at Molde Lufthavn har hatt problemer med ILS frekvenser, eller hva det var, som gjorde at dem måtte fly inn manuelt? Syntes å ha hørt noe slikt. Jeg har aldri hørt eller opplevd det, men det kan jo hende.. når var det du hørte dette da? Quote
Roy Gjæringen Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Det var noe kapteinen sa da han skulle gå inn for landing. Måtte ta en Visual approach uten bruk av ILS. Sikkert bare noe midlertidige problemer da. Quote
Aleksander Berge Posted July 17, 2003 Author Posted July 17, 2003 Braathens bruker FL140/FL130 Så enkelt kan det gjøres. Takk. Quote
Helge Bø Posted July 17, 2003 Posted July 17, 2003 Stemmer ikke det at Molde Lufthavn har hatt problemer med ILS frekvenser, eller hva det var, som gjorde at dem måtte fly inn manuelt? Syntes å ha hørt noe slikt. Hadde problemer ja, GS gikk for lavt slik at pilotene fikk terrain-warning. Den ble justert opp med 500 fot på det aktuelle punktet, og var ute av drift i en periode mens dette ble fikset. Men hva i alle dager skal man med en flyrute mellom Molde og Kristiansund? Jeg var nettopp der oppe, og kjørte mellom de to byene på ca en time, via Krifast... Fløy forresten hjem med BU356, iflg den vakre kvinnelige piloten så var vi på FL190 fra Flesland til Sola...men med litt omvei, tok av på bane 35 og landet på 36 Quote
K F Posted July 18, 2003 Posted July 18, 2003 Men hva i alle dager skal man med en flyrute mellom Molde og Kristiansund? Jeg var nettopp der oppe, og kjørte mellom de to byene på ca en time, via Krifast... Tror ikke Molde - Kristiandsund var en rute i seg selv, tror det var mer sånn at viss noen skulle f.eks til Bergen så fylte de på litt folk i Molde fløy til Kristiandsund for å fylle på med litt folk og så dro de til den egentlige destinasjonen. Hva synes du om moldejazzen da Helge? Quote
Arne-Jørgen Venvik Posted July 18, 2003 Posted July 18, 2003 Nå rekker de jo kanskje ikke å gå opp til 35 000 fot heller da men... Blr jo rett opp og ned igjen... Skulle de ha fløyet FL350 hadde de nok fløyet forbi sola før de har nådd crushøyden. Quote
Helge Bø Posted July 18, 2003 Posted July 18, 2003 Hva synes du om moldejazzen da Helge? Dro videre fra Molde før jazzfestivalen og Sharon-styret. For å være ærlig så har ikke Molde så mye å by på om man er der som turist bortsett fra naturen, det er vel egentlig slik med de fleste småbyer. Men det nye hotellet ved stadion var supert. Hadde rom i 10.etasje med fantastisk utsikt over Romsdalsfjorden, og like under finalen til Årø Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.