Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg tok et søk på dette for å se om spørsmålet mitt var oppe. Ser det er spurt mye om MakeMDL, men jeg kunne ikke finne akkurat svar på spørsmålet mitt.

 

Jeg har lagt MakeMDL.exe i plugins-mappen, men Gmax tar den ikke med under oppstarten, og jeg får derfor ikke konvertert til .BGL eller .x-fil som MakeMDL bruker.

 

Alle gode svar mottas med stor takk

Skrevet

Er det den feilmeldinga om at GMAX ikke finner Makemdl du får? Isåfall betyr det svært sjeldent at makemdl ikke ligger på rett plass. Det er en feilmelding du får uansett hva som er feil med designet. GMAX oppretter en errorlog i mappa du prøver å eksportere til, og der står nok problemet. (Hvis det var denne feilmeldingen du fikk da "" )

Skrevet
  • Forfatter

Nei, jeg får ingen feilmelding. Problemet er at når jeg skal eksportere til .BGL så finnst ikke det alternativet under "Save As". .MDL fungerer like bra som .BGL (eller dårlig)

 

PS: Jeg bruker Gmax 1.2

Skrevet
Nei, jeg får ingen feilmelding. Problemet er at når jeg skal eksportere til .BGL så finnst ikke det alternativet under "Save As". .MDL fungerer like bra som .BGL (eller dårlig)

 

Når du skal eksportere til BGL skal du bruke "export" og ikkje "save as.."

Skrevet
  • Forfatter

Vel, jeg har fortsatt problemer "".

 

Nå får jeg en feilmelding når jeg trykker start i MakeMDL:

 

"MakeMDL was not found, or failed to convert the model specified in 'C:\\Spill\\Flight Simulator 2002\\ADDON SCENERY\\SCENERY\\house' to a .MDL file. Check your system path to ensure MakeMDL is on it."

 

Jeg prøver å lagre filen som .BGL, så jeg vet ikke hvorfor den prøver å lagre som .MDL?

 

Jeg har satt til Metric i Gmax og 1 unit=1Meter

Skrevet
  • Forfatter

Hehe, husker jeg leste noe om det ja, men trodde det var i Gmax det skulle endres "".

 

Takker alle som har bidratt her, så håper jeg at jeg får det til så jeg slipper å plage dere mer ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …