Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Kom til å tenke på en ting. Mon tro om det finnes noen fuglearter som tar en fin og klar loop eller andre akrobatiske manøvere, og er kjent for dette. Noen som har sett noe?????

Kan hende at dem gjør noe sprell avogtil for morroskyld

Skrevet

Det har vært observert fugler som gjør akrobatiske øvelser, men jeg er i tvil om det var for moro skyld. Tror bl.a. svaler kan finne på slikt. Har ved selvsyn sett fugler gjøre splitt-s ihvertfall.

Clamer

Skrevet

Jeg vil jo si at noen ørner på fiske driver med slike akrobatiske ting.. De kan spotte en fisk fra langt der oppe og sette ut i et stup. De kan ombestemme seg og bare snitte vannflaten eller fortsette og forhåpentligvis få en fisk.. Ganske stilig å se på.. Dessuten kan du jo bare se på hva måkene gjør når du gi èn måke en pølse. Alle de andre vil også ha den pølsa og måken det da gjelder må ta en interessant flukt.. Så de er nok kapabel, ja..

Skrevet
Det måtte i så fall vært en skikkelig spøkefugl... ""

Jeg er en spøkefugl og har også tatt en loop en gang.. Men jeg tror ikke jeg vil gjøre det en gang til.

Ørner er jo ganske akrobatiske av seg da..

Skrevet

Så vil jeg også nevne gruppelavtflyging som jeg så på her om dagen som veldig interessant.. Dette beviser nok en gang at naturen var der før vitenskapen fant ut hvorfor.. Jeg så en gruppe fugler fly rett over vannoverflaten midt ute på sjøen, det gjør de for å lette flyginga med sirka 10%. Det samme prinsippet er senere blitt brukt av russerne med dette flyet.. Korabl' Maket "KM "

Skrevet

Jeg har sett småfugler loope, og det så igrunn ut som om det var en liten gjeng som hadde det veldig gøy. Split-S og Immelmann har også forekommet..

Har ennå til gode å se en fugl prøve seg på en skikkelig Tønne-Roll da, men det er kanskje likegreit.. ""

Skrevet
Det måtte i så fall vært en skikkelig spøkefugl... ""

Jeg er en spøkefugl og har også tatt en loop en gang.. Men jeg tror ikke jeg vil gjøre det en gang til.

Ørner er jo ganske akrobatiske av seg da..

Hmmm..sykkel?

Eg har forøvrig sjølv sett ein undulat gjere ein loop ned i ein oppvaskstamp hehe...

Skrevet

Måken Jonathan er god lesing ja. Ellers fisket jeg med tørrflue på et vann en gang og fikk ei stokkand på kroken. Om den ikke loopet, så gjorde den endel andre underlige bevegelser. Det var egentlig ingen ålreit opplevelse, men jeg fikk dratt den forsiktig inntil båten og løsnet kroken (som satt fast i tunga på anda).

Skrevet

Vandrefalken er en god akrobat!

Så et program om fugler på tv'n i går, tror det var på Animal Planet.

Før den stuper gjør den ofte en wingover! Roll virket heller ikke uvanlig.. Maks fart i stupet drar seg opp mot 320 km/t!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …