Skrevet 6. februar 2000 25 år For de som gidder å simulere denne: Bondevik flyr med BRA 737-700 mandag ettermiddag. Oslo - Kairo(fueling-crewbytte) - Johannesburg(sørAfrika).
Skrevet 6. februar 2000 25 år Kan vel ikke være verre en en ferryflight fra Kansas til Bodø i en Cessna 206 Caravan.... (i FS altså..) Tok 26 timer... ------------------
Skrevet 6. februar 2000 25 år Hvis statsministeren skal fly 737-700 skal han sikkert fly den nye LN-TUH, kliss ny, bare to uker gammel. Den har nemlig flagget på haleroret, i motsetning til de andre -700'ene. Daniel
Skrevet 6. februar 2000 25 år Forfatter Det er TUF. TUH har ikke tatt ut så mye krefter av motorene og har lavere takeoff/landingsvekt. Flagg i halen til TUF er blitt lakkert siste uke.
Skrevet 7. februar 2000 25 år Heisann. Bondevik kunne sikkert også benyttet Concorde for den slags skyld, men det stemmer liksom ikke helt hvis Norges statsminister skulle turnere verden rundt i overlyds- og bredbukmaskiner [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]. Når regjeringen benytter Braathens skyldtes det sannsynligvis bl.a at departementet har rammeavtale med Braathens. I tillegg tror jeg nok også at Braathens før denne turen "customiserer" 700-innredningen en smule slik at den blir litt mer komfortabel og funksjonell enn Stavanger - Oslo konfigureringen. Nå er ikke standard 700 konfigurering hos Braathens ukomfortabel i det hele tatt, men en tur halve jorda rundt....... Nå har jeg ikke tilgjengelig avstanden ENGM - Johannesburg, men det skulle ikke forundre meg om 737-700 kan klare den non-stop, det er ihvertfall ikke langt ifra (den flyr vel neppe lasta til plimsollmerket likevel på den turen..) Fart og flyhøyde er også omtrent det samme som 767-300 ER. 737-700 gjør det også en god del billigere. Noen nøkkeldata: B767-300 ER Passasjer kapasitet: 218 - 351 Maks rekkevidde: 11,393 km Cruise Speed ved 35,000 feet 0.80 Mach (854 km/h) B737-700 Passasjerkapasitet: 126 to 149 Rekkevidde, 6,110 km Økonomisk cruisespeed rundt 0,79 Mach Max altitude: 41 000 feet Grunnen til at de refuler i Cairo kan jo selvfølgelig skyldes at de MÅ refule og skifte crew, men kanskje den godeste Bondeviken også skal besøke en kollega......? Ikke vet jeg. Uansett; jeg skulle gjerne ha blitt med på turen i langt dårligere redskap enn det vi her snakker om. [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] mvh Olav [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] [This message has been edited by Olav M. Rønningen (edited 07-02-2000).]
Skrevet 7. februar 2000 25 år Yes det er -TUF han flyr, ikke TUH. Oppdaget det idag, shame on me... TUF gikk forsåvidt som BU006 fra SVG til OSL i morges, så noen her hadde kanskje gleden av å få fly den før statsministeren overtok. Daniel
Skrevet 7. februar 2000 25 år Hei I dagens Dagblad (070200)var det en liten notis om denne flyturen [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] med et bilde av flykroppen innvendig uten seter [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Hilsen Lars Chr ------------------ Lars Christian Hansen lars.christian.hansen@c2i.net members.tripod.com/~LCH78 www.geocities.com/annoeien/LCH78.html
Skrevet 7. februar 2000 25 år Kanskje ett dumt spørsmål, men hvorfor flyr han ikke SAS 767-383ER? MÅ han fly Braathens? Jeg vet at 737-700 har en utrolig lang range, men man trenger ikke å fly den fra Norge og helt til Sør Afrika fordet [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] ------------------ MVH Baard
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.