Skrevet 18. juni 2003 21 år Da er det bare å begynne å glede seg. I følge Verdens Gang er det nå kun et drøyt år igjen til Airbus A380 er på vingene. Prisen er på 1,5 milliarder kroner, og 103 maskiner er allerede forhåndsbestilt. I utgangspunktet skal flyene utstyres med 555 seter i forskjellige klasser, men har en teoretisk kapasitet på 840 passasjerer. Slå den!
Skrevet 18. juni 2003 21 år Lufthansa? Andre selskaper er Qatar Airways, Singapore, Korean, Emirates, FedEx, Ehm.. komemr ikke på fler, men detr er sikkert et par til...
Skrevet 19. juni 2003 21 år Jeg gleder meg. Er det noen som vet hvor det går an å kjøpe mange forskjellige ting om A380? F.eks. Boeing har en egen side der de bare selger egne ting på www.boeingstore.com Er det noen som hvet om en sånn side om Airbus også? Håper dere forstår hva jeg mener
Skrevet 19. juni 2003 21 år Selvfølgelig Lufthansa, Air France og Virgin Atlantic. Men, det vil nok komme minst ett europeisk flyselskap til på listen før flyet tar av. Etter hvert som markedet nå sakte men sikkert bedrer seg (en god indikasjon er at flyselskapene nå begynner å gjenåpne ruter som har vert stengt) vil nok flere selskaper se optimistisk på fremtiden. Ønsker ikkje å spekulere i hvilket selskap som eventuellt kommer til å bestille A380, men eg regner med at de kommer til å bli en meget stor sjeldenhet på Gardermoen, ja
Skrevet 19. juni 2003 21 år Gleder meg veldig til å se det i lufta. Hadde vert gøy å dra til hamburg for og se den første tak-off.
Skrevet 19. juni 2003 21 år Her har dere listen over forhåndsbestillinger: Air France: 10 Emirates: 22 FedEx: 10 ILFC: 10 Lufthansa: 12 Singapore: 10 Virgin Atlantic: 6 TOTAL: 95
Skrevet 19. juni 2003 21 år Jeg skal dra for å se første flyturen. Hvis dere ikke tror på meg så er det deres problem, for jeg skal! Noen som kan svare på det forrige spørsmålet mitt?
Skrevet 19. juni 2003 21 år Hvis dere vil se den første flygningen, vil det være en fordel å ikkje reise til Hamburg, men til Toulouse Får nok ikkje muligheten til å reise selv, men kommer til å sitte klistret til skjermen for å se på webcast'en
Skrevet 20. juni 2003 21 år Her har dere listen over forhåndsbestillinger: Air France: 10 Emirates: 22 FedEx: 10 ILFC: 10 Lufthansa: 12 Singapore: 10 Virgin Atlantic: 6 TOTAL: 95 Jeg hadde bare 3 i elektroteknisk matematikk, men jeg kan på ingen måter se att dette blir 95
Skrevet 20. juni 2003 21 år Vet at 80 ikke stemmer.. Antallet er oppe i omtrent 140 (men husker ikke helt..sjekk Civil Aviation forumet på Airliners.net ) Emirates har en total ordre 45 fly (!!) Jeg lurer på hvor Emirates skal fly disse, det største flyet de har nå er jo B773..
Skrevet 20. juni 2003 21 år Lufthansa har ordre på 15, og Qantas 12, så da er man på 95. Dette var pr 01.04.03
Skrevet 20. juni 2003 21 år Jeg spør igjen. Er det noen som vet hvor man kan kjøpe Airbus ting? På fabrikken i Toulouse. T-skjorter, kopper og annet småtteri.
Skrevet 20. juni 2003 21 år Har ikke telt over listen. skrev bare rett av de talla jeg fant i ett blad. hehe dreit på draget der gitt ;-)
Skrevet 20. juni 2003 21 år Hei Nå er det 107 som er bestilt, ref Janes: "Airbus has further boosted its A380 commitments with an order for five A380-800 passenger aircraft from Korean Air. The deal, which includes options on a further three aircraft, raises the number of firm orders placed with Airbus to 107." Mvh
Skrevet 20. juni 2003 21 år Har funnet ut hvor mi regne feil lå "gjemt". glemte i farten å føre på at Qantas har bestillt 15, noe som vel skulle gjøre at totalen på 95 stemmer. lese jo seff at det totale tallet er nå på 107 etter Korean Air har bestillt sin andel. så etter en litt flau stund for meg ser det ut som om talla er ordna opp i
Skrevet 22. juni 2003 21 år Vet at 80 ikke stemmer.. Antallet er oppe i omtrent 140 (men husker ikke helt..sjekk Civil Aviation forumet på Airliners.net ) Emirates har en total ordre 45 fly (!!) Jeg lurer på hvor Emirates skal fly disse, det største flyet de har nå er jo B773.. Mener bestemt at jeg har sett 777 i england ab emiratene?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.