Skrevet 29. mai 2003 21 år Klokken er 19:30 og man sitter ombbord i Britania Airways sin 737-800 på stand 41. Pax'en er på vei ombord og vi satser på en 20:05 ontime departure. Værnes ATIS 18:50 sier oss at det blir bane 27 for avgang, og KOTEX2B som i 1500fot vil svinge oss sydover. 19:54 pusher og starter vi kjerra og taxer sakte å forsiktig opp mot "kirkeplassen" og holding 27... tårnet gir oss lineup og rolling takeoff clearence når vi nærmer oss. Flyet har lastet 13.4tonn med fuel på veien nedover Europa og våres Flightplan er noe sånt som dette: ENVA - KOTEX DCT SVA UM604 BADGA DCT SOVAT DCT SOVAR VLC2L 10 LEAL 20:01 er vi airborn fra bane 27 og vi stiger direkte til vår marsjhøyde som i kveld er FL320, og med mach set til .76 estimerer vi LEAL 00:14 lokaltid og da skal det gjenstå 3.2tonn med fuel, dette i tilfelle diversion til Murcia som er vår ALTRNT. Akuratt nå passerer jeg SVA og setter kursen videre sydover - alle ha en bedre aften Norway Airports 8 Alicante 2003 (Simwings) FFX/Sgair 737-800 Britannia Dreamfleet 2000 og en liten egen Merge/Airfil
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.