Ken-Robert Bjørkli Skrevet 24. mai 2003 Skrevet 24. mai 2003 Hei har lyst å prøve meg å fly på nettet (vatsim).Så er saken den at jeg er litt usikker på fremgangsmåte for å få dette opp å kjøre.Jeg synes jeg så en fin forklaring her på forumet på Norsk om hvordan man skulle sette opp det her.Jeg har lastet ned det det jeg trenger av programmer osv..men er som sagt usikker på fremgangsmåte. Noen som hadde orket å hjelpe meg ? Siter
Kristian B.bood Skrevet 24. mai 2003 Skrevet 24. mai 2003 Dette har vært oppe et dusin ganger før! Men du kan ta en titt på VACCN . Der står det hvilke filer du trenger. Siden den linken der det står hvordan man skal koble seg opp ikke funker, så kan du finne ut det Her. Kristian B. Siter
Peter Nørkjær Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 [color:"blue"]Dette har vært oppe et dusin ganger før! [/color] Hmmm... Vil det så ikke være en god ide, hvis der er nogle fra VACCN der sætter sig sammen og laver en FAQ? /Peter Siter
Sondre Aabø Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Peter et fint forslag bare vaccn tar fatt i den "store" oppgaven å sette sammen et FAQ Siter
Einar Halvorsen Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 De fleste av de spørsmålene som er stillt her på forumet er det svar på dersom dere går inn på vACCNorway sine websider. Her må dere benytte menyen til venstre så finner dere denne informasjonen. For å gjøre dette lettere så skal jeg påta meg jobben med å lage en FAQ liste m/svar eller henvisninger til der info kan finnes. Har dere forslag til spørsmål som skal stå på denne listen så post dem i forumet her så skal jeg samle og gjøre et kvalitativt utvalg. Siter
Sondre Aabø Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Einar det er topp !! Spm: Jeg er helt blank og vet ikke hva eller hvor jeg kan få tak i ting for å begyne å fly online hvor skal jeg lete og finne information ? Siter
Einar Halvorsen Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Da kan i første omgang lete på vACCNorway sine websider. Klikk på menyen til venstre på henholdsvis PILOT og TRAINING. Da skal du finne det meste du trenger av info. Du kan også finne mye info på VATEUD og på VATSIM . Bruk menyen på venstre side så finner du frem. Lykke til. Siter
Peter Nørkjær Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Hvis I nu laver et seperat dokument, lige som Hans og jeg gjorde med AI-fly, så tror jeg det vil hjælpe gevaldigt. Mit forslag er at starte med novice spørgsmål og efterhånden øge "sværhedsgraden" Et par forslag: Jeg vil gerne flyve med andre, hvordan gør jeg det? [color:"blue"]Enten on-line på VATSIM (/IVAO?) eller på multiplayerserveren.[/color] Hvad er VATSIM [color:"blue"]Forklaring om, hvad piloter og ATC laver på VATSIM. [/color] Hvilket udstyr skal jeg bruge [color:"blue"]Som pilot skal du bruge SQ og evt RW[/color] Jeg vil gerne være ATC, hvad gør jeg [color:"blue"]Hvis du vil være ATC i Norge så tag kontakt med VACC-N. HVis du vil være ATC i Sverige/Danmark så tag kontakt til... (Husk der også er danskerer og svenskere her inden omkring)[/color] Hvordan gør jeg hvis jeg vil flyve en tur [color:"blue"]Info omkring hvordan man laver en flyveplan, tager første kontakt og kommunikerer med ATC[/color] Og så har man vist fået folk på vingerne første gang. Så begynder alle de tekniske spm at komme med frekvenser og CLS osv osv... Men jeg håber det gav lidt inspiration. JEg synes I skal skrive svarerne her i FAQ'en og så evt henvise til VACC-N Er der forresten nogle tilbage på IVAO eller FPI? I så fald skylder man vel også at henvise til dem nu og da... /Peter Siter
Einar Halvorsen Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Takk for forslagene Peter. Jeg har begynt på FAQ-delen så ser vi hvordan den blir etterhvert. Den kan revideres og utvides etterhvert. Dette er ivertfall en god start. Kanskje vi her i landet kan gå foran med et godt eksempel. Siter
Peter Nørkjær Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Jamen, så kommer her da nogle flere: Hvordan flyver jeg første tur [color:"blue"]VACCN har lavet en tutorial for dig, der skridt-for-skridt fortæller hvordan du skal gøre[/color] De andre fly er ens, hvad gør jeg forkert. [color:"blue"]Prøv at opdatere dit CLS...[/color] Hvad gør jeg, hvis der ikke er ATC [color:"blue"]Omkring brugen af 122.80 Unicom[/color] Kan jeg bare logge på og flyve, eller må jeg planlægge i forvejen? [color:"blue"]Du kan godt logge på og flyve, som du vil. Men hvis du på forhånd file'r en FLP, er der større mulighed for at få ATC. Til nogle fly-ins er det et krav at man melder sin ankomst inden afviklingen.[/color] Hvordan benytter jeg "voice" [color:"blue"]Du skal bruge programmet RW, og en mikrofon. Hvis du ikke har en mikrofon kan de købes fra 100 kr og op efter.[/color] Hvilket Callsign skal jeg bruge [color:"blue"]Brus enten et selskab sammen med et flightnr. eller brug flyets registrering[/color] Kan man flyve for selskaber? [color:"blue"]Ja, der er mange virtuelle selskaber der flyver på VATSIM. Blandt andet SVA, BRA-V, VWF, MAV etc. [/color] Jeg skal nok skrive, hvis jeg kommer på mere.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.