Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Ser at Magenta lanserer et IFR-panel til den nette sum av 49 dollars nå. Det må jo bety at dette panelet er fantastisk mye bedre enn de man får default og freeware? Er det noen som kjenner til det, og som kanskje kan forklare en såpass høy pris?

Skrevet

Forstår ikke hvorfor Project Magenta er så forbanna dyr jeg.. Aldri i livet om jeg ville kjøpt noe der til de blodprisene de har! Greit nok at det er gode paneler som er tilpasset wideFS bruk, men de er ikke SÅ svære og avanserte at de er verd den prisen de har der.. 49dollar for IFR panelet, 399dollar (!) for en komplett Airbus cockpit, det samme for en Boeing cockpit, 99dollar FOR EN ENKEL MFD GAUGE!! De kan da ikke selge så mye der! De levere jo nærmest i en fantasiverden! Er jo som å kreve 100.000 for en opprånet Ford Fiesta 1.3i sport 88mod.... ""

Lars

Skrevet

Magenta er dyrt fordi det er et nisjeprodukt, og det er svært få kopier som selges. Hvor mange folk har vel egentlig en hjemmecockpit? Du må jo ha et nettverk for i det hele tatt å kunne bruke produktene deres på en skikkelig måte.

Når det gjelder det nye GA-panelet er det etter det jeg forstår beregnet på seriøs IFR-trening. Den er programmert i Open GL og kjøres på en separat computer for å gi helt smooth bevegelse i og topp presisjon, noe som er vanskelig å oppnå internt i FS. (men som Reality XP kanskje kan tilby med den nye jetliner avionics serien.) De som har prøvd X-Plane vet hvor mye smoothere Open GL-grafikk kan være.

Skrevet
  • Forfatter

Øyvind, det du sier gir jo en viss forklaring på prisnivået. Er det beregnet på et noe mer seriøst simulator-nivå enn fs, så er sikkert kravet til kvalitet en del høyere.

Jeg tror jeg holder meg unna det panelet jeg gitt! ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …