Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Heisann!

Noen som bare kan gi meg en kort og enkel regel for hvordan gjøre om GALLONS til IBS?

Har søkt etter dette, men fant ingenting! Har til og med spurt om dette før, men jeg husker ikke svaret...*SLØVT*

Finnes det noe program hvor man bare kan taste inn f.eks 400 gallons og få oppgitt hva dette er i IBS? Hvis ja: vær så snill å gi meg en link til hvor jeg kan skaffe dette programmet..

Takker for svar! ""

Skrevet

Å gjøre om volum til vekt går ikke direkte, for du må vite densiteten til stofft/væsken du skal gjøre om også! Regner du er mest interessert i bensin/parafin? For bensin kan du bruke at en gallon er 6 lbs, og for A-1 kan du bruke at en gallon er 6,7 lbs. Dette er ikke 100% nøyaktig, men nært nok.

Ellers kan jeg anbefale denne konverteren:

http://www.joshmadison.com/software/convert/

Skrevet

når jeg regner ut fuel når jeg flyr RL så har jeg GAL ganger det med 3.781 da får jeg liter, så ganger jeg det med 0.71 da får jeg kg. så ganger jeg det med 2.2 da finner jeg LBS..

f.eks 400 GAL = ca. 2362 LBS

Skrevet

Tarjei, hehe! så klart! Bare så på skjemaet mitt for vekt.

Vet ikke hvordan prosedyrene er i airlines men går veldig greit og gjøre det slik dah.. Har et skjema forran meg ikke sant.. går veldig fort... =) ""

Skrevet

Fremgangsmåten er vel stort sett lik bortsett ifra at det sjelden regnes i liter på airliners siden volum er avhengig av temperaturen. Men poenget mitt er at jet fuel er tyngre enn AVGAS. Avgas veier 0.71 (0.72 brukes også, men det er liten forskjell) mens jet fuel veier ca 0.8 pr liter.

Skrevet
Fremgangsmåten er vel stort sett lik bortsett ifra at det sjelden regnes i liter på airliners siden volum er avhengig av temperaturen. Men poenget mitt er at jet fuel er tyngre enn AVGAS. Avgas veier 0.71 (0.72 brukes også, men det er liten forskjell) mens jet fuel veier ca 0.8 pr liter.

En liter veier 0,71 0,72 eller 0,8 lbs? ""

Var vel egentlig lbs det var spørsmål om her ""

Skrevet

Men bare for å ha sagt det også. En liter vil da veie 1.565 lbs (avgas) eller 1.764 lbs (jet a1). Men dette er ikke noe godt egentlig i det virkelige liv siden volumet som sagt ikke er konstant.

Skrevet

Eller motsatt. Fyller en full tank vil volumet være det samme, men vekten av fuelen forandres alt etter tempen.

Mange fly måler fuel ved å måle dens vekt. "Litt" mer stabilt utlesning enn på normale småfly.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …