Skrevet 1. mai 2003 21 år Hei.Har nylig hatt meg en flight fra Frankfurt til Heathrow(eller jeg kom aldri frem- )Fløy Ifr med FL-300 Cp-280.Hele flighten gikk knirkefritt med fint vær og det hele..Men så ca 80nm fra Heathrow får flyet en en kjempe stall.Og det raser ned mot bakken i en voldsom fart..jeg klarer heller ikke å innhente Fl300.Så det ble Ifr plan canceled.Kan det ha vært turbulens?Det var i værtfall svært irriterende ...Jeg fløy default 737-400,har aldri hendt tidligere med dette flyet.Noen som vet?
Skrevet 1. mai 2003 21 år Jeg fikk en slik stall en gang også, skikkelig plagsomt. Heldigvis var jeg online på Vatsim, og controller godkjente at jeg fikk bruke litt tid å komme tilbake. Dette var med en A321. Jeg merka nemlig fra starten at selv om climb var fullført, holdt den 10' nesen opp. Jeg prøvde å bruke pitch for å trimme den ned, og det resulterte i en brå stall, selv om jeg hadde god hastighet. Skulle nesten tro det var en bug, men når jeg fløy var det ganske mye turbulens og 50 knots crosswind oppe i FL390.
Skrevet 1. mai 2003 21 år Hei.Har nylig hatt meg en flight fra Frankfurt til Heathrow(eller jeg kom aldri frem- )Fløy Ifr med FL-300 Cp-280.Hele flighten gikk knirkefritt med fint vær og det hele..Men så ca 80nm fra Heathrow får flyet en en kjempe stall.Og det raser ned mot bakken i en voldsom fart..jeg klarer heller ikke å innhente Fl300.Så det ble Ifr plan canceled.Kan det ha vært turbulens?Det var i værtfall svært irriterende ...Jeg fløy default 737-400,har aldri hendt tidligere med dette flyet.Noen som vet? Så der skjer med min PSS Airbus også
Skrevet 1. mai 2003 21 år Det høres ut som dere har fått is på vingene. Nå husker jeg ikke om default FS2002 støtter dette, men med add-ons som FS Meteo og FSUIPC (og sikkert andre) mener jeg dette skal være støttet - i alle fall hvis man flyr i skyer. Dere må bruke fly som har anti-icing!
Skrevet 1. mai 2003 21 år Forfatter Det høres ut som dere har fått is på vingene. Nå husker jeg ikke om default FS2002 støtter dette, men med add-ons som FS Meteo og FSUIPC (og sikkert andre) mener jeg dette skal være støttet - i alle fall hvis man flyr i skyer. Dere må bruke fly som har anti-icing! Du har helt rett Bjørn Olav.Fikk nylig tips i fra Ole-Jørgen Søberg om dette.Anti-icing pluss Pitot heat,er vel løsningen på det her. default fs02 fly støtter dette.
Skrevet 1. mai 2003 21 år Den støtter ising ja, men det krever ganske spesielle forhold; vanvittig dårlig simulert mao. Nederste layer MÅ være overcast og ha ising, for at øvrige layers, også dem MÅ være overcast (eller cirrus) med ising. 1/8-7/8 har ingen mulighet for å gi ising pga området ikke er definert volumetrisk i simmen. Har opplevd stallspeed på 120 knots mot normalt (ca) 85 på flyet jeg flyr. Ganske dramatisk, men hvis en følger med på pitch vil en fange det opp; "noe" er på gang
Skrevet 2. mai 2003 21 år Takk for det. Gode gamle Ole-Jørgen er ikke tapt bak en hangar! Så. så... Er det ikke noe som heter: av skade blir man klok? Og jeg har hatt en eller to "hendelser" p.g.a. ising. Men som Karl skriver over her, det skal spesielle forhold til før man får ising. Men det skader jo ikke å sette på de-iceing og pitotheat når temperaturen kryper under 0 og det er skyet. Kanskje bruker man litt mer fuel, men jeg har sjekket fuelprisen rundt om på de virtuelle flyplassene og den er overkommelig, selv for en med slunken lommebok. Ellers er det flotte bilder du har lagt inn på Screenshots. Du er herved invitert til "nordlyssfari" hos meg neste vinter (bestill klarvær først). Synes nordlyset i FS2002 mer ser ut som perlemorskyer enn nordlys.
Skrevet 2. mai 2003 21 år Har opplevd dette med DF737-400 og da sto det IS i den varselvinduet satt på Anti-is greia og så gikk det som vanelig.
Skrevet 3. mai 2003 21 år Husk også at varmen i cockpitvinduene bør stå på enten det er fare for ising eller ei, selv midt på sommeren bør dem slåes på litt før motorstart.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.