Gisle Aalmo Skrevet 20. januar 2000 Skrevet 20. januar 2000 Tror maskina kunne trengt seg en reboot før jeg startet. Først ville ikke battlecom samarbeide, også virket ikke alt-hold igjen (som nevnt i en annen topic), og på toppen av det hele "Fltsim98 har utført en ulovlig operasjon og vil bli avsluttet" JIPPI!! Håper dere ikke ble for forbanna...det var ikke mye jeg kunne gjøre. ------------------ Gisle LN-GAA Siter
Åge Olsen Skrevet 21. januar 2000 Skrevet 21. januar 2000 "Kjære vene" som det heter...du må ikke tro at du er den første som har opplevd dette.. Det er slikt som skjer. Nå hadde vi som controllere også litt problemer, det ble litt misforståelser mellom noen av oss,(en måtte gi seg p.g.a. tekniske problemer..) og kanskje gitt noen feil-meldinger.Dette medførte naturligvis til forvirring hos noen piloter. (Sorry til LN-VOY som nesten ble glemt ved ENKB... Min feil.) Men dette er slikt som man må regne med på slike kvelder, her trener både piloter og controllere.Og her er det heldigvis lov å sleive litt, det er jo derfor vi har disse kveldene. Controllerne sitter i en helt annen rolle på slike kvelder, enn hva de gjør på en "vanlig" kveld på Satnet... (Der gis ikke tid til å gi forklaringer på div. ting, der kjøres en mer "bastant" linje..) Både piloter og controllere må være mer tålmodig på treningskveldene, og ikke forvente 100% korrekt ATC/Flyging... Det vi nå vurderer er å kjøre trening for piloter og ATC _separat_ ...ikke på samme kveld... Kom gjerne med synspunkter på dette. Uansett, vi har satt opp ny trening på Tirsdag, 4 stk. er allerede påmeldt. Se info på ATCC Norge under "TRENINGSKVELDER". ------------------ Åge Olsen, Molde atcc@molde.online.no http://home.sol.no/~ageolse" TARGET=_blank>Air Traffic Control Center Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.