Skrevet 23. april 2003 21 år heisann Lurer bare litt på en ting. Når et fly setter motorerene i revers, er det bare da "bypass" lufta som blir reversert eller "hele skiten"? da tenker jeg selvfølgelig på motorer som har bypass
Skrevet 23. april 2003 21 år Det er bypass som blir styrt nedover/fremover med faste spjeld. Hilsen Roald
Skrevet 23. april 2003 21 år Jeg tror det er Bypass lufta....Siden det å "snu" eksosen sikkert ikke er så lett,for etter hva jeg har sett,ligger reverserne rett over brennkamrene i motorene...(OBS:JEG TROR DETTE!!!JEG KONSTATERER ABSOLUTT IKKE FAKTA!)
Skrevet 23. april 2003 21 år Slik ser det ut - "før og etter". Fan flow er luftstrømmen fra N1 - dvs den store vifta som produserer high bypass. Cascade vanes er spjeld som er fast. [image]http://home.online.no/~roalhans/artimages/Reverser.JPG[/image]
Skrevet 23. april 2003 21 år CFM56-3 (737 300/400/500)sin FAN står for 78% av Thrusten til motoren...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.