Gjest Skrevet 23. april 2003 Skrevet 23. april 2003 Fikk plutselig dette når jeg prøver å joine gamet i SB: [image]http://home.no/porki/files/problem.jpg[/image] ...får ikke connected. Irriterende. Siter
Gjest Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Eh... Reagerer på at det er 1/17 i players. Er ikke maksgrensa 16, og 0 observere? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Hei Eirik! Tror nok det er 16 fly man kan se, og den 17`ende er ditt fly! Dvs. max players: 16 ikke inkludert deg selv. Correct me if I am all on the "jordet" Siter
Gjest Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 Er vel IPX du skal bruke Nei ikke ifølge manualer og slikt på f.eks. vaccn. Men uansett så var IPX mye bedre. Siter
Eirik Sørensen Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 IPX (Internetwork Packet Exchange) er en nettverksprotokoll fra Novell som var mye benyttet i nettverk i gamle dager før Internett for alvor kom på banen. Internett benytter ikke IPX men derimot en protokoll som heter TCP (Transmission Control Protocol). Sistnevnte står oftest referert som TCP/IP hvor IP står for Internet Protocol og er det lavere laget av de to protokollene (oj, jeg lovte meg selv og ikke bli for teknisk i forklaringen, beklager ). Det er flere år siden også Novell gikk over fra å benytte IPX til å benytte TCP selv om man fortsatt kan finne IPX-baserte nettverk enkelte steder. Når man benytter SquawkBox mot VATSIM, IVAO eller andre Internett-baserte tjenester, skal TCP/IP velges, ikke IPX. Hilsen Eirik Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.