Skrevet 15. april 2003 21 år Hvilket fly fløy over stavanger i dag sånn ca 1215 ? noen som vet? det hadde motorer på begge vingene!
Skrevet 16. april 2003 21 år Noen som vet hvilket fly/selskap som var på ENTC i går? Registreringen var LN-BRX, det sto Boeing 737-500 på den, den hadde flagg på halen, og var hvit samt en blå bunn skilt av en tynn, rød/oransj stripe? Trengs det flere detaljer? Var dette et fly med motor på begge vingene? I såfall tror jeg at jeg har sett det før.
Skrevet 16. april 2003 21 år Jeg var ikke i Tromsø i går... Så jeg ved det ikke. Men jeg har også engang set sådan et fly med en motor på hver vinge. Men jeg kan ikke huske at have set et med en motor på kun den ene vinge.... /Peter
Skrevet 16. april 2003 21 år Mener å ha sett bilde av ett slikt fly Jørgen, men husker ikke hva det var. Her var det snakk om en motor på ene vingen, mens cockpiten var på den andre vingen. Litt uortodoks konstruksjon
Skrevet 16. april 2003 21 år B&V 141B. Jeg har i min besittelse en kopi av: JANE's all the world's AIRCRAFT 1945-46. Her beskrives et fly: B&V 141B. (Synd at jeg ikke vet hvordan jeg kan scanne og legge inn resulatet) This asymmetric aircraft was developed from the Bv 141A., from which it differed in respect of engine installation and wing,tail and nacelle design. The single BMW 801 engine was mounted in the nose of the offset fuselage and the crew accomodated in a nacelle alongside and to starboard. Dette var utdrag, men intet foto dessverre.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.