Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Bruker ASRC

Når jeg er ENGM_APP så er det en firkant for de nye flya som logger på. Så spør de om clerense til et sted men så må jeg byne å knote med å få sån stjerne så jeg kan se FP`n dems. Får å få frem FP`n dems så må de jo ha SQ Mode C og en SQ. Det blir sikert bare rot med alt det der med .msg osv når det er masse fly der. Er det noen som har en forklaring om hva jeg skal gjøre.

Hilsen

Sondre

Skrevet

Når de vises som firkant vil jeg tro de ikke har fila FP eller ikke sotte sq eller noe sånnt. Når de er en liten prikk så har de vel sq stby, og når de er stjerne så er de klar, da er det bare å trykke F3 og trykke på dem for å tracke dem. Er jeg helt på jordet eller?

Skrevet

Hei

Hvis du leser manualen, og spesielt det stykket som tar for seg en eksempel flight, ville du ha fått svaret på dette. Først og fremst MÅ du skaffe deg callsign på det flyet du skal klarere. Dette skaffer du enten via DEP listen eller noterer ned callsign når han tar kontakt, eller bruker servinfo. Når du vet dette, skriver du callsign og trykker <asel> tasten (normalt + tasten). Du har da valgt flyet og kan få fram FP ved å trykke F6 og <enter>, alternativt kikke på den forenklede FP i tekstboksen. Flyet vil automatisk komme opp med tag (tag up) når det kommer over en viss hastighet og høyde.

Cluet er å skaffe callsign, da dette ikke vil vises på skjermen.

Men som sagt, alt dette står skrevet i en engelsk og norsk bruksanvisning.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...