Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg har nok brukt kart litt for lite når jeg flyr. Nå har jeg et spm. som jeg håper å få svar på. Jeg fløy fra Torp til Dagali her om dagen, og bestemte meg for en gangs skyld å fly konsekvent etter kart. Kom fra Drammen (DRA), og 15 Nm fra Dagali, på hdg 311, er ruta lagt til høyre, altså østover. Denne headingen skal man fly til man når localizeren til ENDI. På kartet ser det slik ut (endring av heading tegnet inn nederst til høyre):

[image]http://home.online.no/~jaroge-g/artimages/ACFSKAtfaiuM.JPG[/image]

Problemet er at jeg ikke greier å finne ut hvor mange grader jeg skal svinge. Øyemålet sier at jeg skal legge ca. 90 grader til de 311, men det er vel ikke nøyaktig nok? Videre ser det ut til at ruta ligger langs distansebuen 15 Nm. Er det den jeg skal følge?

Tips mottas med takk!

Skrevet

Dette er en ARC ja, så du skal holde en bestemt avstand og dermed er kursen variabel med vinden.

Nå ser det ut som om prosedyren for denne inflygingen er endret og på det nye kartet er det ingen ARC, bare LLZ/DME innflyging til 26.

Skrevet
  • Forfatter

Det er det som er så bra med fs.no: Her får man svar på nær sagt alt som dukker opp av problemer og spørsmål. Tusen takk!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …