Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Dere! Ossen Fungerer Vatsim i forhold til de vanlige Multiplayerene? Og pleier det å være mye trafikk og om rundt europa.Verden.? Og kan man se hvilket fly en annen person har?.. Skal begynne nå snart med Vatsim.Så jeg bare lurer litt fra dere. Hva synes dere om vatsim? Noe som kunne vært bedere... Det finnes vel bare en Vatsim side?

Mye Spørsmål. Unnskyld.

Andrè ""

Skrevet

Jeg ved ikke hvordan multiplayerserveren virker hos fs.no, men jeg kan tænke mig til, at det et er lige som vanlig multiplayer i FS - Altså uden ATC.

Hus vatsim (og IVAO&FPI) er det lidt anderledes. Du skal bruge et program der hedder SquawkBox. Det program bruger du til at kommunikere med VATSIM-serveren. Jeg vil ikke gå i deltaljer med, hvad programmet gør, bare kort sige, at det gør, at ATC kan se dig og læse din flyveplan.

Der er nok lidt flere regulationer på VATSIM end på en multiplayer server, men det er regler som i virkeligheden. Når man har sådan et stort netværk bliver man nødt til at have nogle retningslinier. Disse regler er desuden med til at øge realismen.

Om der er meget trafik på vatsim afhænger af tidspunktet på dagen og på ugen. Søndag aften er der næsten proppet i luften over Europa.

Jeg synes du skal hente programmet SERVINFO. Det ligger i filbiblioteket her på fs.no. Med det program kan de se, hvem der er on-line (både piloter og ATC), og der er et lille smart kort med, så du kan se flyenes position. Hvis du kigger på det kort, kan du se, hvor der er meget trafik, og hvor der ikke er.

Vatsims hjemmeside er www.vatsim.net

Under vatsim er der en organisation for de fleste lande, herunder Norge. Deres hjemmeside er: http://vaccn.org

På den vil du helt sikkert også kunne finde informationer på norsk om, hvordan du gør.

Held og lykke! Og glæd dig!

/Peter

Skrevet

Man kan jo altid begynde at forklare om en masse detaljer omkring on-line flyvning. Men min erfaring er: Læse den introduktion der er på den norske side. Pørv at læse en how-to så er du godt i gang.

Og alle ATC'er er meget hjælpsomme, hvis du ikke kan finde ud af det. Så hvis der ikke er travlt så spørg spørg spørg...

/Peter

Skrevet

Ikke for tiden, da jeg har en internetforbindelse med en firewall der ikke tillader mig at flyve on-line.

Men da jeg i sin tid havde mulighved for at være on-line fløj jeg kun on-line, aldrig off-line.

Desuden var jeg dengang ret ofte ATC (det var tilbage på IVAO dengang der var en DK-division)

/Peter

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...