Skrevet 18. mars 2003 21 år Ser at mane noen ganger flyr flighter som tar 4-5 timer. Sitter dere da og følger med på flighten hele tiden? Altså spiller 4-5 timer sammenhengende? Blir ikke det litt kjedelig i lengden? Skjer jo ikke så mye når man endelig har kommet opp...
Skrevet 19. mars 2003 21 år minst 16X Juks!! Jeg bruker tiden til andre sysler. Setter com'en (mediaplayer) på musikk..Skru på Wassup og se etter annen trafikk. Surfer på nettet, alltid noe å finne ut av. jeg har masse prosjekter å jobbe med. Samtidig bør man jo være innom cocpiten endel, ikke minst på vatsim. Av og til kan man ikke forlate cocpiten, spesiellt hvis man er under ATC.
Skrevet 19. mars 2003 21 år Regelen på VATSIM er at man ikke må være vekke fra cockpitt lenger enn 30min av gangen. Men selvfølgelig, flyr du i tetttrafikkerte områder eller er på utflyging/innflyging bør du holde deg i pilotsetet. På VATSIM må du også be om tillatelse før du øker sim rate'en, men jeg mener det er juks å benytte den. Og 4-5 timer er da ingen ting!
Skrevet 19. mars 2003 21 år Til helga skal jeg fly Rome- Gardermoen på Vatsim, det blir en liten oppvarmingstur, for i Påskeferien skal jeg fly jorda rundt - med så få stopp som mulig. Har nettopp blitt ferdig med turen Gran Canaria- Flatval, som tok totalt 27 timer, med en del artige stopp Og alt er selvfølgelig på VATSIM =) Har fjernet all AI-trafikk, og flyr nå nesten bare på Vatsim. Kjempeartig!
Skrevet 19. mars 2003 21 år Jeg sitter i setet, med realtime. Er på tur østover for øyeblikket, parkert i Kabul. Har en mistanke at jeg blir å krysse stillehavet...bare lurer
Skrevet 19. mars 2003 21 år Hvis dere skal kjøre som i virkligheten og gjør det så likt som mulig er det juks å ta 4x og oppover. Det ødelegger alt. Skal jeg fly til Tyrkia tar det nesten 4timer. Og kjører som i virkligheten.Det tar jo nesten 4timer til Tyrkia fra Gardermoen/Norge. Jeg pleier å ordne mye, og holde styr på forskjellige ting i cockpiten.En ting jeg pleier er å se på ossen flyplassen er o.s.v hvis det er ukjent.Og jeg synes det er gøy å se på trafikken når det er på fullt.Så det er mye å gjøre på 5-6timer. Og jeg leser litt Flybøker . Og styrer med autoLanding.Og bruker mye på å kikke ut til vingen. Masse gøy man kan gjøre,. Hvis dere har vært ute og flyd bruk litt ideer derifra. Fs er kjempeGøy uansett.
Skrevet 19. mars 2003 21 år Hvis dere skal kjøre som i virkligheten og gjør det så likt som mulig er det juks å ta 4x og oppover. Det ødelegger alt. Ikke noe negativt i innlegget ditt Andre, men jeg tror du forveksler litt. Når man sitter i et fly som pilot, kjører man ikke flyet...man flyr det.
Skrevet 19. mars 2003 21 år Jeg må nok si meg enig med André ja. Mest mulig realistisk er det jeg satser på når jeg "flyr", men smaken er selvfølgelig delt der som på andre områder. Problemet med å fly mest mulig realistisk er at det tar fryktelig mye tid dersom man skal ut på en lengre tur! Men så er det jo behagelig da, å komme ut av "cockpit" og strekke på beina etter en langtur!
Skrevet 19. mars 2003 21 år Flyr aldri med høyere rate, enn standard! Det kan hende det kommer et unntak når jeg er på vei til USA, eller over store hav. Akkurat nå har jeg verdens beste 2 engelsktimer! Vi får bare sitte på datarommet, og læreren er helt into FlightSimming! Han skjønner ikke helt hvordan man innstalerer AI-trafikk, o.l.
Skrevet 19. mars 2003 21 år Ser at mane noen ganger flyr flighter som tar 4-5 timer. Sitter dere da og følger med på flighten hele tiden? Altså spiller 4-5 timer sammenhengende? Blir ikke det litt kjedelig i lengden? Skjer jo ikke så mye når man endelig har kommet opp... Hvis det blir for kjedelig, kan du jo fly uten auto-pilot.
Skrevet 19. mars 2003 21 år Jeg flyr aldri transatlantisk. Men uansett ville jeg aldri ha satt simrate'n opp, det er jo ikke slik i en cockpit at de bare skrur på en bryter, så går tiden fortere! Jeg flyr f.eks. ENKR-ENGM, og sjekker ATC en gang iblandt, og gjør ellers ingenting utover det, bare slapper av. Åhh, hvor jeg gleder meg, skal nemlig få ADSL snart, når jeg får min kjære PC nedover, og da blir det Vatsim! Jeg gleder meg sinnsykt!
Skrevet 19. mars 2003 21 år Hvis dere skal kjøre som i virkligheten og gjør det så likt som mulig er det juks å ta 4x og oppover. Det ødelegger alt. Ikke noe negativt i innlegget ditt Andre, men jeg tror du forveksler litt. Når man sitter i et fly som pilot, kjører man ikke flyet...man flyr det. Javel da! Ble litt feil forklart. Ha ein God dag
Skrevet 19. mars 2003 21 år Langdistanse turer tar jeg og setter opp sim-raten. Er litt juks, men men. Under Marathon-flyin'et som var for en stund tilbake, startet jeg en flytur fra LAX klokken 07:00 lørdag morgen. Det som er fint så tidlig, er at LAX er fullt bemannet med ATC. Så beregnet jeg at flyet skulle komme fram ca. 16:30, rett etter at flyin'et var startet. Jeg kom ikke til å sitte forran skjermen i så mange timer, og jeg var ute på tur store deler av formiddagen. Men for å komme fram til 16:30 trengte jeg å fly deler av turen i 2x speed. Jeg landet på ENGM kl. 17:30. Etter dette laget jeg et lite program der jeg oppgir hvor flyet skal være til en bestemt tid, og lar programmet styre simraten. Fungerer kjempegreit.
Skrevet 19. mars 2003 21 år Mens flyet går på autopilot, oppdateres kartverk eller neste tur planlegges
Skrevet 19. mars 2003 21 år Ser at mane noen ganger flyr flighter som tar 4-5 timer. Sitter dere da og følger med på flighten hele tiden? Altså spiller 4-5 timer sammenhengende? Blir ikke det litt kjedelig i lengden? Skjer jo ikke så mye når man endelig har kommet opp... Flyr kun online og kun 1x. As Real As It Gets.
Skrevet 19. mars 2003 21 år Trist länk Georg. Bifogar du ditt login & passw för vatsim i tråden också, så man kan se något? [image]http://www.stopstart.freeserve.co.uk/smilie/peoples.gif[/image] A.
Skrevet 19. mars 2003 21 år Trist länk Georg. Bifogar du ditt login & passw för vatsim i tråden också, så man kan se något? [image]http://www.stopstart.freeserve.co.uk/smilie/peoples.gif[/image] A. Åh. Det var noen sikkerhetsgreie fra VATSIM sin side. Man må være VATSIM medlem for å kunne se statistikken.
Skrevet 19. mars 2003 21 år Før brukte jeg bare og fly VFR. Da kunne jeg sette på en lang flight f.eks over stillehavet, og gå og se og endre litt på kursen hver time. Jeg har for ikke så lenge siden begynt og fly IFR, da må man jo hele tiden passe på og ha riktig kurs for ikke og få IFR canselert. Nå tar det jo hvis jeg ikke husker feil ca. 13 timer og fly fra Los Angeles til Sidney, så det blir nok ikke aktuelt og sitte konstant 13 timer foran pc-en for og fly IFR over stillehavet. Da flyr jeg heller VFR slik at jeg kan finne på noe annet i mens.
Skrevet 20. mars 2003 21 år Hvis dere skal kjøre som i virkligheten og gjør det så likt som mulig er det juks å ta 4x og oppover. Det ødelegger alt. Skal jeg fly til Tyrkia tar det nesten 4timer. Og kjører som i virkligheten.Det tar jo nesten 4timer til Tyrkia fra Gardermoen/Norge. Jeg pleier å ordne mye, og holde styr på forskjellige ting i cockpiten.En ting jeg pleier er å se på ossen flyplassen er o.s.v hvis det er ukjent.Og jeg synes det er gøy å se på trafikken når det er på fullt.Så det er mye å gjøre på 5-6timer. Og jeg leser litt Flybøker . Og styrer med autoLanding.Og bruker mye på å kikke ut til vingen. Masse gøy man kan gjøre,. Hvis dere har vært ute og flyd bruk litt ideer derifra. Fs er kjempeGøy uansett. *kremt*...det er noe som heter mellomrom...no offence ...*kremt*
Skrevet 20. mars 2003 21 år Jeg fløy fra Kina, til Frankfurt. Det tok 16 timer. Og jeg jukset ikke. Gjett om jeg var glad for se land i Tyskland. Hele flighten varte 16 timer. Men jeg måtte dele det opp. Jeg leste i leksikon, spiste middag foran skjermen. Men hele tiden satt jeg å fulgte med. Ådne
Skrevet 20. mars 2003 21 år Undskyld at jeg spør... No offence asså, men er det ikke litt kjedelig å sitte 16 timer foran skjermen? Jeg bare spør liksom... Selv tar jeg som regel bare små flyturer. På de lange slewer jeg fort over atlantern, og bruker mest tid på takeoffs og landinger. Det er jo uansett ikke noe kult å sitte i 6-7 timer og ikke gjøre en skit mens flyet flyr over havet... Har tross alt et liv utenom fs også
Skrevet 20. mars 2003 21 år Det er vel forskjellig,hvor lenge man sitter foran Fs. De som synes det er kjempegøy og driver ofte med det og har ganske mye payware og slikt.Klart det er gøy da. Uansett. Sitter mest å flyr når jeg føler jeg vil.
Skrevet 20. mars 2003 21 år Ja, det er gøy, men det er kjedelig å fly rett frem i flere timer... Når jeg flyr, så er det mest takeoff, fly litt rundt om kring, og så lande igjen etter en stund.
Skrevet 20. mars 2003 21 år Det lengste jeg orker er ca. 3 timer. Gjør annet i mellomtiden, og bruker vekkerklokka for å huske på descenten
Skrevet 20. mars 2003 21 år Bruker vekkerklokka for å huske på descenten Tenk at virkelige piloter skulle gjøre slikt, hehe.
Skrevet 20. mars 2003 21 år Når jeg flyr FS så prøver jeg å etterligne virkeligheten så mye som jeg bare kan.Det vil si tid,vær,dag eller natt osv.
Skrevet 20. mars 2003 21 år Når jeg flyr FS så prøver jeg å etterligne virkeligheten så mye som jeg bare kan.Det vil si tid,vær,dag eller natt osv. Og slik skal det være også for enn seriøs Fs Mann Bra!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.