Per Bråtebæk Skrevet 9. januar 2000 Skrevet 9. januar 2000 Hei flightsimmere! Er i gang med et amisiøst prosjekt som går ut på å fly jorda rundt. Har nå kommet til Kansas city i Missouri US. Jeg flyr en 737-400. Det jeg lurer på,er om det er fuel nok til å fly fra Hawaii til Japan i en etappe, eller må jeg via Alaska over til Russland? Vet ikke om det er såpass sivilisasjon og navigasjonsmuligheter der oppe at det kan la seg gjøre.Er det noen glupe hoder som kan svare på dette? Vennlig hilsen Per ------------------ Per Bråtebæk Siter
Roald Hansen Skrevet 9. januar 2000 Skrevet 9. januar 2000 Hei, Per! Jeg skal gi deg litt faktaopplysninger om fuelvekt på 737-400 og forbruk (dette er real life med 23.5K-motorene - sjekk ut om FS-modellen har samme forbruk). Max drivstofflast er main tanks 4 827 kg x 2 + center 7 448 kg = 17 102 kg. Hvis flyet er utstyrt med aux tank(er) økes vekten med 1 585/3 169 kg. Det normale er uten aux-tanker. Forbruk under klatring opp til marsjhøyden er avhengig av hvor mye flyet veier brake release weight, og hvor høyt du vil gå. Ytterpunktene er 64 000 kg take-off vekt og max høyde 35 000 fot. Ved en slik klatring bruker du 2 150 kg, og bruker 31 minutter opp. Mere normale vekter ( eks 54 000 kg) opp til FL 370 vil forbruke 1 600 kg og ta 21 minutter. Når du er kommet opp, vil 52 tonns flymaskin bruke ca 1 100 kg/time pr motor i FL370. Er du skikkelig tung, vil forbruket ligge opp mot 1 350 kg i FL 350. Håper dette kan hjelpe deg i å ha sikre reserver på jorden-rundt-turen din! Hilsen Roald Siter
Stig Harald Ådland Skrevet 9. januar 2000 Skrevet 9. januar 2000 Du kan finne litt informasjon dette på http://www.boeing.com/commercial/737-400/rng.html"'>http://www.boeing.com/commercial/737-400/rng.html" TARGET=_blank>http://www.boeing.com/commercial/737-400/rng.html om fuel forbruk i FS er riktig veit eg ikkje. Hilsen LN-STH [Edited by Stig Harald Ådland 09-01-2000.] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.