Skrevet 15. mars 2003 21 år Er det noen sider på internett som opplyser om vilke ruter de forskjellige flyselskapene bruker? Jeg holder på å programere FMC-en i DF, men det er litt vanskelig når jeg ikke vet vilke SID og STAR's jeg skal bruke. Flyturen blir ofte mange ganger så lang som nødvendig med mine valg.
Skrevet 15. mars 2003 21 år Hei, jeg kjenner problemet. Du vet ikke hvilken Star du skal ta, og på en flight mellom Bergen og Oslo så er du halvveis over Sverige før su kan starte innflygingen... Det er to løsninger. 1 - På DEP/ARR siden er det er funksjon som heter "View SIDs for.." og "View STARs for..) Her kan du se hvor du kommer inn ved en lilla linje, og du kan bla igjennom starene til du finner en passende. 2 - Den mest realistiske løsningen er å skaffe seg kart for flyplassen. Hvis du skal kunne fly etter kart må du ha lastet ned den siste AIRAC'en fra navdata.at .Her må du logge inn for å få tilgang til filen.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.