Skrevet 15. mars 2003 21 år Hei.. Vi har nettopp hatt et aggressivt virus på maskinen. Win32/Dupator og Win95/Dupator. Som en følge av dette måtte vi reformatere hele sulamitten. Det var mye vår egen feil, siden vi var slappe med viruskontroll. Nå har vi fått et oppdatert virusprogram. Når vi scanner C:'en finner den 7 forskjellige typer Worm og Dupator-virus i en mappe som heter C:_RESTORE. Men denne mappen finnes ikke i utforsker, noe som gjør at jeg ikke får slettet filene. Av og til finner den et slikt virus utenfor mappen, det går an å slette. Det jeg frykter er at denne mappen overlevde formateringen, og at viruset blir spredt ut derfra. Jeg vil ikke formatere på nytt!!! Takk for all hjelp, Hilsen Fortvilt!!
Skrevet 15. mars 2003 21 år Heisann.. Du har nok ikke formatert dersom antivirus-programmet finner virus i "C:\\_RESTORE" .. Den restore-katalogen er en del av Windows ME og Windows XP sin "System Restore".. Dvs at den lagrer en kopi av stort sett allt du legger inn på maskinen din der.. Selvsagt finner virus veien inn der. For å fjerne det bør du enten: 1. Boote fra Windows ME cdplaten eller Windows XP cdplaten og fjerne partisjonen, lage ny partisjon og re-installere nok en gang, eller 2. De-aktivere "System Restore" servicen (Kun Windows XP) og slette hele C:\\_RESTORE-katalogen.. Håper dette var til hjelp. Ellers så anbefaler jeg Norton Antivirus som fås kjøpt for under 450,- inkludert ett år oppdateringer. Mvh, Thomas.
Skrevet 15. mars 2003 21 år Se her: www.trendmicro.com Her kan du søke etter informasjon om og hjelp til fjerning av de fleste kjente virus.
Skrevet 17. mars 2003 21 år Forfatter Hei igjen! Takk for alle svar, her er det jeg har gjort: Jeg starta makinen i dos-mode, der fant jeg _restore, denne mappen slettet jeg, og det funket fint, nå har jeg ikke virus der lenger. Men det er fire filer dom kommer tilbake og legger seg i windows-mappa uansett hvor mye jeg sletter de : Alevir.exe Brasil.exe Marco!.scr Scrsvr.scr Noen som har en løsning på det? Jeg formaterte harddisken og la inn softwaren på nytt, med gjenopprettings-CD. Derfor kan det virke som om viruset følger med softwaren...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.