Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

YAW-damper og HTML

Featured Replies

Lurer på et par ting

1. Ka er YAW-damper???

2. Dette spørsmålet er kanskje litt off topic for dette forumet, men eg driver for tiden med å lage hjemmeside og så har eg et SKIKKELIG STORT problem med frames.

Eg har komt så langt som at det no er to vindu i browseren, venstre vindu med meny og høyre vindu med innhold (det er i orden), MEN så skal brukeren kunne klikke på disse knappene i menyen, då, og så skal det poppe opp i høyre vindu, MEN det gjør det IKKJE, det popper i stedet opp i V E N S T R E vindu [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/confused.gif[/image].

Så er det noen som veit råd og kan fortelle meg ka eg gjør galt, så er eg veldig takknemlig for det.

Hilsen

LN-STH

Hehey!

Her er frames-systemet:

i head-tag'en legger du følgende tag:

<window name="main">

Dette er da i venstreframen, den du skal vise innholdet i. Navnet main kan selvfølgelig byttes ut.

I linken i venstre-menyen må du da legge noe som forteller at dokumentet skal åpnes i vinduet main.

Dette gjørs slik:

<a href="detteerdokumentetsomskallinkesinnimain.html" target="main">Her trykker du for å åpne Detteer....htm</a>

Hele poenget er TARGET og WINDOW NAME!

Mail meg hvis det er noen problemer, men det skulle virke nå!

Morten Bjønness

recman@online.no

• Author

Dette spørsmålet hører kanskje ikkje hjemme her på forumet, men dere får bare tålerere det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image].

Har ennå et spørsmål om frames eg. Sitter med en idé oppi hodet her, men eg klarer ikkje å få den omgjort til elektroniske signal. "Drømmen" min er altså å kunne tegne menyframen selv, altså ikkje en firkantet frame, men poly. Har lastet ned Macromedia Dreamweaver 3 og Freehand 9 og søkt litt i hjelp der, men eg får det ikkje til.

Håper på forslag og er selfølgelig veldig takknemlig for de.

------------------

Hilsen

LimaNovember-SierraTangoHotel