Andrè Amundsen Skrevet 27. februar 2003 Skrevet 27. februar 2003 Noen som kan gi meg noen råd og hvor mye trafikk å hvor vanskelig det er o.s.v Skal begynne med det snart og gleder meg mye.Er det mye trafikk inn og utland? Kan jeg se forskjellige fly som andre Flysimmere bruker og slikt? Håper noe erfarene kan forklare meg det. Takk Siter
Kristian B.bood Skrevet 27. februar 2003 Skrevet 27. februar 2003 Det er ikke vanskelig å komme seg online . Hvis du lurer på hva du trenger osv kan du se her . Når det gjelder trafikk, så er det ikke så voldsomt mye egentlig. 10-15 fly på ENGM tilsammen, som er spredt utover dagen kanskje(?). Håper du fikk svar på litt av det du lurte på Kristian B Siter
Andrè Amundsen Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Skrevet 27. februar 2003 Takker for det.Noen fler som har noe de kan fortelle meg før jeg begynner? Mange takk Kristian Siter
Sondre Aabø Skrevet 28. februar 2003 Skrevet 28. februar 2003 Få deg en mic og last ned RogerWico og TeamSpeak (snakkeprogramm) Finn ut fraser som man sier når man er ute og fly. Spør for all del ingen er redde deg og vi er ikke redde for å svare heller. ------------ Jan K på tide å titte i E-posten eller ? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 28. februar 2003 Skrevet 28. februar 2003 Personlig anbefaler jeg at du begynner med tekst, og tar eventuelt voice senere. Det er mye ekstra visst du skal klare å forstå hva som blir sagt og si riktig uten for mye kluss de første gangene. Les omtrent alt som står på www.vaccn.org under training. Selv leste jeg nesten alt som stod der før jeg gikk online, tror det er veldig lurt å være godt forberedt før man går online. Les særlig på eksempelet på en flytur og vanlig brukte fraser. Print gjerne ut frasene visst du har mulighet. Disse er et musst at du kan (i vertfall de fleste), og det nytter ikke å bla side opp og ned når du skal svare til ATC. Lykke til Siter
Andrè Amundsen Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Skrevet 28. februar 2003 Det skal jeg gjøre Arild. Takk Vatsim, her kommer jeg Siter
Eirik Sørensen Skrevet 28. februar 2003 Skrevet 28. februar 2003 Få deg en mic og last ned RogerWico og TeamSpeak I Norge benyttes RogerWilco, så dersom du ønsker å fly i Norge og de aller fleste land i verden, er det denne du skal benytte. I Sverige tester de for tiden ut TeamSpeak, men i og med at neste versjon av ATC-programvaren er tett integrert med RogerWilco, er det nok sannsynligvis denne som vil være standard på VATSIM i lang tid fremover. Hilsen Eirik Siter
Andrè Amundsen Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Skrevet 1. mars 2003 Få deg en mic og last ned RogerWico og TeamSpeak I Norge benyttes RogerWilco, så dersom du ønsker å fly i Norge og de aller fleste land i verden, er det denne du skal benytte. I Sverige tester de for tiden ut TeamSpeak, men i og med at neste versjon av ATC-programvaren er tett integrert med RogerWilco, er det nok sannsynligvis denne som vil være standard på VATSIM i lang tid fremover. Hilsen Eirik Jeg skjønner. Men skal nok bare fly i Europa. Men må jeg ha ett bestemt fly? Eller kan jeg ha forskjellige fly å fly med. ? Siter
Marcus Lund Osdal Skrevet 1. mars 2003 Skrevet 1. mars 2003 Du kan fly akkurat hva slags fly du vil og hva slags rute du flyr kan du også bestemme selv. Du kan også melde deg inn i et VA (Virtuelt flyselskap) Der får du Pilot ID og kan begynne å fly bestemte ruter med bestemte fly, besøk f. eks. Virtual SAS Virtual Braathens Siter
Arild Oldervoll Skrevet 1. mars 2003 Skrevet 1. mars 2003 DU kan fly hvilket fly som helst, men du bør fly et fly som du er veldig fortrolig med, spesielt de første gangene, og også fly steder der du er kjent, og kjenner alle intersections, VORs, NDBs osv. Når det gjelder VA, så kan jeg anbefale deg Virtual Coast Air (VCA), et meget proffesjonelt og godt VA. Siter
Andrè Amundsen Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Skrevet 1. mars 2003 Tusen Takk for kjapt svar av dere. Skal se på det nærmere med det å bli medlem i virtual og slikt. Begynner å nærme meg mange medlem skap nå Vel, det er jo en Hobby, så det er tøft. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.