Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Da har jeg fått installert FS2002 og skal begynne å lære meg å fly, men først to spørsmål til dere entusiaster.

 

1. Er det noen filer som jeg bør laste ned for å få en bedre opplevelse av FS2002.

 

2. Tror at jeg leste en plass på flightsim.no/forum at det fantes et tema på forumet der man kunne få hjelp til og lære seg og fly.

 

Ellers tar jeg i mot alle gode tips med stor takk . Jeg er veldig lærervillig.

 

Hilsen

 

Børge ""

 

Skrevet

Praksis + praksis + og gjerne litt mer trening.

 

1.Velg et enkelt propellfly.

2. autopilot forbudt

3. fly landingsrunder i mengder. dvs fly rundt flyplassen - ta av og land.

4. Vær disiplinert i treningen.Bestem deg for å holde f.eks 3000 fot. Tren på å svinge f.eks rett nord (360) og til øst (90)uten å forandre høyde. Tren på å forandre høyde f. eks fra 3000 fot til 3500 fot mens du svinger. Med motor på tomgang - hold farten på f.eks 110 knop .... osv...osv.. Dette er ekstremt viktig trening.

 

4. Håndfly visuelt f.eks langs kysten fra Stavanger til Bergen.

 

5. Håndfly visuelt over land - er vanskeligere med å holde kursen, f.eks fra Gardermoen til Bergen.

 

Dette er absolutt grunnleggende før du lærer navigasjon inklusive autopilot. Det er mange frustrerte brukere som har tusenvis av flysim timer - som har hoppet over dette. Resultat: Når de først må skru av autopilot og navigere de siste minuttene før landing - så ender det med korreksjoner på + - 1000 fot inkl ukontrollerte kursendringer. Det gir ikke den helt store flysim opplevelsen.

Skrevet

I NA8 får du med mange flyplasser, bland andre:

Gardermoen, Flesland, Værnes, Bodø, Kjeller, Kjevik, Sola + mange flere, og anbefales på det varmeste.

 

 

Kristian B ""

Skrevet

Nja, den siste der er jeg uenig i. Dess mindre AI-trafikk, dess bedre både for konsentrasjon og framerates. Spesiellt Gardermoen er for meg umulig å bruke etter AI-ruter og AI-parkerings oppdateringer.

 

Norway Airports 8 betyr mindre for framerates, og bør lastes ned. Norway Mesh (bakkedata) er egentlig ikke nødvendig for å trene, men er å anbefale etterhvert.

 

Når du begynner å få kontroll på det, kan du installere mer AI, alt ettersom hva maskinen din klarer.

 

Begynn med småfly som Cessna C172 og C182. Føl at du "kan" disse før du går videre. Autopilot er som sagt "forbudt" - "ingen" vanlige skolesmåfly har slik luksus allikevel.

 

Print ut sjekklistene, og følg dem så slavisk som det er mulig.

Skrevet

En ting til, når du har kommet godt i gang, føler deg "hjemme" i cockpitten, så begyn med online flyging!!

Det er mye morsommere enn å fly offline, men som sagt, start med cessna og jobb deg oppover, og når du føler deg klar, og mener at du "håndterer" flyene du flyr bra, så kom deg online ""! Det er myyyye bedre å fly online enn offline, spesielt når det er mye trafikk ""!

 

 

Kristian B ""

Skrevet
Og en ting som du burde ettervært, Er å begynne å kjøpe addon(Paywere). Men nå som Fs09, bør du kansje spare til det.

 

Hvorfor det?

Det finnes fryktelig mye bra freeware!

 

Selv måtte jeg tenke meg om mange ganger før jeg kjøpte "Ready for Pushback", som er det eneste payware-flyet jeg har.

Skrevet

Du har jo rett der, men det første man må lære er ikke å kjøpe add-ons. Da ville jeg i aller første grad bruke standard, for så å finne mer avanserte freeware, og til slutt begynne å tenke på payware.

 

Dessuten er jo en ny Flight Simulator like rundt hjørnet...

Skrevet
  • Forfatter
Da har jeg fått installert FS2002 og skal begynne å lære meg å fly, men først to spørsmål til dere entusiaster.

 

1. Er det noen filer som jeg bør laste ned for å få en bedre opplevelse av FS2002.

 

2. Tror at jeg leste en plass på flightsim.no/forum at det fantes et tema på forumet der man kunne få hjelp til og lære seg og fly.

 

Ellers tar jeg i mot alle gode tips med stor takk . Jeg er veldig lærervillig.

 

Hilsen

 

Børge ""

Tusen takk for alle svar!

 

Med så mange gode lærermestrer og ønske om å lære og fly FS er jeg sikker at jeg greie dette. Hadde veldig lyst til og starte med et Boeing men etter gode råd fra dere begynner jeg med et Cessna. Det er nok lurt og starte med det enkle.

 

Blir nok og komme med flere spørsmål underveis.

 

Mvh

 

Børge

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …