Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Da har jeg fått installert FS2002 og skal begynne å lære meg å fly, men først to spørsmål til dere entusiaster.

1. Er det noen filer som jeg bør laste ned for å få en bedre opplevelse av FS2002.

2. Tror at jeg leste en plass på flightsim.no/forum at det fantes et tema på forumet der man kunne få hjelp til og lære seg og fly.

Ellers tar jeg i mot alle gode tips med stor takk . Jeg er veldig lærervillig.

Hilsen

Børge ""

Skrevet

Praksis + praksis + og gjerne litt mer trening.

1.Velg et enkelt propellfly.

2. autopilot forbudt

3. fly landingsrunder i mengder. dvs fly rundt flyplassen - ta av og land.

4. Vær disiplinert i treningen.Bestem deg for å holde f.eks 3000 fot. Tren på å svinge f.eks rett nord (360) og til øst (90)uten å forandre høyde. Tren på å forandre høyde f. eks fra 3000 fot til 3500 fot mens du svinger. Med motor på tomgang - hold farten på f.eks 110 knop .... osv...osv.. Dette er ekstremt viktig trening.

4. Håndfly visuelt f.eks langs kysten fra Stavanger til Bergen.

5. Håndfly visuelt over land - er vanskeligere med å holde kursen, f.eks fra Gardermoen til Bergen.

Dette er absolutt grunnleggende før du lærer navigasjon inklusive autopilot. Det er mange frustrerte brukere som har tusenvis av flysim timer - som har hoppet over dette. Resultat: Når de først må skru av autopilot og navigere de siste minuttene før landing - så ender det med korreksjoner på + - 1000 fot inkl ukontrollerte kursendringer. Det gir ikke den helt store flysim opplevelsen.

Skrevet

I NA8 får du med mange flyplasser, bland andre:

Gardermoen, Flesland, Værnes, Bodø, Kjeller, Kjevik, Sola + mange flere, og anbefales på det varmeste.

Kristian B ""

Skrevet

Nja, den siste der er jeg uenig i. Dess mindre AI-trafikk, dess bedre både for konsentrasjon og framerates. Spesiellt Gardermoen er for meg umulig å bruke etter AI-ruter og AI-parkerings oppdateringer.