Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 8. mars blir det arrangert et stort flyin som dekker hele Europa. I Norge skal vi bemanne Gardermoen og jeg håper de som vil være ATC om å logge seg på. Vi skal ha full bemanning og kan gjerne dele dette opp i to økter. Flyinet starter kl. 1600Z og varer til 2200Z. La oss dele øktene slik: Økt 1: 1600Z - 1900Z ogh økt 2: 1900Z - 2200Z. Benytt ATC bookingen på vACCNorge. Ønsker følgende posisjoner bemannet: ENOS_CTR, ENGM_APP, ENGM_TWR og ENGM_GND. Dere finner mer info her: ONESKY Flyin.

Skrevet

Vil bare minne om dette, selv om det er rundt en uke igjen.

Det er til nå 2 stykker pluss meg selv, som har meld seg på "".

Det kommer til å bli travelt for 3 stykker.

Det trengs flere, kom igjen da ""!!

Det finnes litt info her om hva som skal skje.

Kristian B ""

Skrevet

Hei

Her er mer info angående dette flyinnet. Ber dere lese dette og etter beste evne følge de anbefalinger som her gis. Det kan gjøre det bedre og hyggeligere for oss alle sammen. Spesielt dette med å lage flightplan på VATSIM i forkant, da er det lettere for oss som skal organisere ATC å se på hvilken tid vi kan vente størst trafikk. På den måten kan vi planlegge bemanningen bedre og gi bedre service.

Sakset fra infomail fra VATSIM staff.

Hi All,

Having suffered from big lags during ONESKY 1 ,we all have the same doubt about the lags that can occur during ONESKY 2 , but as Martin said we will have two network experts , Mr Roberto Bazzano and Mr. Richard Critz will be online during the event , to cope with the network problems (Thanks for their help) Beside that ,we have to remind some important points to be considered during the fly-in , to make the life easier

1- If you use RogerWilco for your voice communications then PLEASE set your Modem Connection speed to "Slow Modem" regardless of how fast your Internet connection speed really is. Otherwise RogerWilco sometimes kind of "abuses" your PC as a server, which gives huge lags to everybody in the same voice room.

2- Text mode is still the most efficient way of communication , try to use it as much as possible.

3-Before connecting , check the server response times from servinfo and connect from the most efficient one.

4-During the event, ATC OBServers will be asked to isconnect since we will be using the network resources to its maximum this evening.

5-Advise the pilots to perform their flights at earlier times , as the Fly-in starts at 16:00 UTC and the rush hours are between 19:00 - 21:00 UTC

6-Advise Pilots to make flight booking on the web pages of the countries they are going to arrive and depart.

7- VACC's , give priority to the booked flights.

8-Controllers in this event (as everywhere) will be expecting pilots to be updated with the latest AIRAC Cycle. Make sure your Pilots equipment is up to date by visiting NAVData website.

9- Try to perform inter-continent (not national) flights to make proper use of this great and unprecedented service of VATSIM Europe Region controllers, and please be nice and patient.

10-For the unpatient pilots we suggest to perform their flights to/from less crowded airports and countries.

(we advise VACC's and VA's managers to annonce these advisory notes to their members)

Best Regards

Kemal Baki

VATEUD6

Her er noen nyttige linker:

NavData

Forhåndslage flightplan

Håper dette kan være til nytte for alle og velkommen til et heftig flyin.

Skrevet

hmmm, jeg ser at det nå er full ATC dekning fra klokken 1900 og utover, men ingen ATC før dette. Jeg kan sitte som ENOS_V_CTR før dette tror jeg (visst fortsatt ledig), men jeg aner ikke når jeg kan begynne, kanskje jeg er der ved flyin-start, kanskje jeg kommer senere. Og det er jo lurt å ha noen reserver, jeg kan være reserve utover kvelden, men man bør jo ikke være pålogget som OBS.

Men visst det er nødvendig med step-in så kan jeg være på plass i løpet av få minutter visst noen sender meg en sms på 41452960, eller eventuelt arild@oldervoll.com, men jeg vil nok ikke overvåke mailen min så ofte. Bare så dere vet det, så er jeg der (i vertfal fra 1800UTC).

Har ligget i hardtrening siden maraton flyinnet ""

Skrevet

Hei Arild

Tror du har sett på feil dato. Den 8. er det bra dekning men som du sier trenger vi reserver. Spesielt på app. Du kan gjerne logge deg opp som app nr 2 fra kl. 1900Z om du vil. Flyinet starter kl. 1600Z (1700 norsk tid). Vi trenger også Ground.

Skrevet

I morgen er dagen er det 16:00 til 22:00 det er lokal ?

Det er voksenselskap for lillesøstra mi så da blir det litt brifing med flysimen så da er det bare å kjøre på for livet "" Snakkes alle man i morgen ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...