Skrevet 11. februar 2003 21 år artikel det er en man som har fått en "pissbombe i hagen sin flere ganger. Fly er RARE! Snart driter de på folk og!
Skrevet 11. februar 2003 21 år haha, sykt. Stilig dødsatest hvis en får en i hodet: "døde av frossen urin fra en B737" Er litt skeptisk til hele greia med å bruke atmosfæren som septikktank.
Skrevet 11. februar 2003 21 år Det skal nevnes at det stinker piss av hele den historien der... Rent tøv altså.. Toalettene på flyene tømmes ikke i atmosfæren, slik det står i artikkelen. De tømmes av bakkemannskapene mellom flights, og kan kun tømmes utenfra. Fenomenet som artikkelen refererer til kalles [color:"blue"]Blue-Ice[/color], og refererer da til fargen på isen. Avføringen som folk legger ifra seg på skåla blandes nemlig med en sterkt parfymert desinfeksjons-væske som er veldig blå (og setter fra seg fargen sin over alt). Dette gjør at det som kommer ut av tanken ved tømming er blågrønt av farge (gul urin i blå væske gir grønn farge.. Enig?). Så til disse hendelsene. Det hender(!) at f.eks. toalettpapir legger seg imellom pakningene i de forskjellige lukene som skal hindre lekkasje fra tømmepunktet på septiktanken i flyet, eller at pakningene begynner å bli slitt på disse stedene. Dette kan(!) medføre at den blågrønne(!) blandingen av urin og desinfeksjonsvæske kan lekke fra tanken og ut til det ytre panelet der tanken normalt tømmes fra. De fleste fly har en fjernbetjent tømmeventil for hver tank (et håndtak på tømmepanelet), i tillegg til to lokk (et innerlokk og et ytterlokk) på tilkoblingspunktet for toalettservice-bilen, alle med pakninger. Utenpå dette igjen så er det ei luke over panelet slik at det ikke ødelegger luftstrømmen, og denne luken har også ofte en pakning. Når det er snakk om slike "isblokker fra oven" så har det som oftest vært lekkasje i alle pakkningene bortsett fra den ytterste luka, slik at den blågrønne væska har rent ut og samlet seg ute ved betjeningspanelet. Dette rommet fylles opp, og når væska fryser til så utvider det seg, og sprenger opp ytterluka og faller ut. Dette skjer av og til, men det blir som oftest oppdaget så fort flyet har landet når luka til servicepanelet er enten borte eller åpen. En god grunn til å se på pakningene da med andre ord. Felles for alle de rapporterte tilfellene jeg har hørt om er iallefall at isen er blå, ikke gul, så den artikkelen er nok ren BS fra ende til annen...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.