Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

at jeg aug.8-15 1955 fløy ALOL-ALRY-Jever-Sheppard Grove-Volkel- LARY-LAOL.(F84G) Hadde glemt at det ikke alltid har vært ENOL og ENRY.Dette var før vi fikk flight levels og sivile fly over 10 000ft.

Fornebu var ikke trafikkert av jet fly og følgelig måtte vi når vi landet der med T-33,VIP transport, fuele opp med bensin.Det fungerte bra, måtte bare passe på at tailpipetemperaturen ikke ble for høy under take off.

Vi ante ikke noe om electroniske computere, men holdt oss til E6B computeren og en en del tommelfinger regler.

Her på PCèn kan en få inn mange innflygninger pr.dag, den gang var det fint om en fikk en flytur om dagen.

Fikk bare lyst til å dele gamle minner med dere.

John

Skrevet

Hei John.

 

Jeg synes det er spennende å høre historier fra dere som var med "fra begynnelsen"..

 

Det må ha vært spennende tider hvor det var mye nytt.

 

F-104 hadde jo knapt blitt lansert i USAF i 1955.

 

Er vel kanskje lov å håpe at det kommer flere "gullkorn" fra loggboken? ""

 

 

Ærbødig hilsen,

Thomas.

 

Skrevet

Hei John... Husker du min far Oddvard Johnsen fra den tiden? Han fløy F-84 (vet ikke hvilken skvadron) og F-86K på 337...? Han fløy i Braathens fra 60 tallet og gikk av tidlig i 90 årene...

 

Dag

Skrevet
  • Forfatter

Joda,Oddvar"Donald" husker jeg godt(Han hadde en fin Donald imitasjon)Du får hilse ham og minne ham på at vi gamle møtes den siste torsdagen ca. kl 1900 i hver måned på Holmen Grå i Slemmestad.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …