Skrevet 10. februar 2003 21 år at jeg aug.8-15 1955 fløy ALOL-ALRY-Jever-Sheppard Grove-Volkel- LARY-LAOL.(F84G) Hadde glemt at det ikke alltid har vært ENOL og ENRY.Dette var før vi fikk flight levels og sivile fly over 10 000ft. Fornebu var ikke trafikkert av jet fly og følgelig måtte vi når vi landet der med T-33,VIP transport, fuele opp med bensin.Det fungerte bra, måtte bare passe på at tailpipetemperaturen ikke ble for høy under take off. Vi ante ikke noe om electroniske computere, men holdt oss til E6B computeren og en en del tommelfinger regler. Her på PCèn kan en få inn mange innflygninger pr.dag, den gang var det fint om en fikk en flytur om dagen. Fikk bare lyst til å dele gamle minner med dere. John
Skrevet 10. februar 2003 21 år Fikk bare lyst til å dele gamle minner med dere. Vel, det var vel tider, det!
Skrevet 10. februar 2003 21 år Ja,det var tider det,der man faktisk måtte fly,og ikke sitte å passe på en nintendo(autopilot)! Skulle ønske jeg levde på 50 tallet,da alle de stilige jagerne var i bruk!!!
Skrevet 10. februar 2003 21 år Hei John. Jeg synes det er spennende å høre historier fra dere som var med "fra begynnelsen".. Det må ha vært spennende tider hvor det var mye nytt. F-104 hadde jo knapt blitt lansert i USAF i 1955. Er vel kanskje lov å håpe at det kommer flere "gullkorn" fra loggboken? Ærbødig hilsen, Thomas.
Skrevet 10. februar 2003 21 år Hei John... Husker du min far Oddvard Johnsen fra den tiden? Han fløy F-84 (vet ikke hvilken skvadron) og F-86K på 337...? Han fløy i Braathens fra 60 tallet og gikk av tidlig i 90 årene... Dag
Skrevet 11. februar 2003 21 år Forfatter Joda,Oddvar"Donald" husker jeg godt(Han hadde en fin Donald imitasjon)Du får hilse ham og minne ham på at vi gamle møtes den siste torsdagen ca. kl 1900 i hver måned på Holmen Grå i Slemmestad.
Skrevet 14. september 2003 21 år Hei John! (Beklager å hente inn gammel tråd) Hvor i Røyken bor du? Holmen Grå, er den fortsatt levende? Eller surrer jeg med andre utesteder i Slemmestad-distriktet?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.