Baard Salvesen Skrevet 29. desember 1999 Skrevet 29. desember 1999 Hei! Jeg lurte på hvilke norske selskaper som flyr Dornier 228 og/eller 328. Jeg vet om noen, men jeg bare lurte på om det var noen flere ------------------ MVH Baard Siter
Gjest Skrevet 29. desember 1999 Skrevet 29. desember 1999 Ja! Det er Kato Air med base på Evenes og i løpet av våren 2000 begynner Artic Air med base i Alta/Kautokeino har fått konsjon på strekningen Kirkene-Vardø og flytypen er Dornier 228 Jeg vet ikke noe om Dornier 328 hvilke selskap som bruker denne flytypen. Norving brukte Dornier 228 en gang på åttitallet da selskapet gikk konkurs. Oddbjørn Siter
Kjell Arild Skrevet 29. desember 1999 Skrevet 29. desember 1999 KATO har to stk. Dornier 228. En Do 228-100 (HTB) med 16 seter som brukes mest på ruter i Nord-Norge. Den andre, en Do 228-200 (HTA) med 19 seter brukes som charterfly mellom Værnes og Brønnøysund for Statoil bl.a. LN-HTA: http://www.airpics.com/dbimg/kato0002.jpg"'>http://www.airpics.com/dbimg/kato0002.jpg" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/dbimg/kato0002.jpg LN-HTB: http://www.airpics.com/dbimg/kato0001.jpg"'>http://www.airpics.com/dbimg/kato0001.jpg" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/dbimg/kato0001.jpg Kjell Arild Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 29. desember 1999 Skrevet 29. desember 1999 Mener at GuardAir har en dornier 228 (populært kalt for "styggingen". Mener og huske at Atle hadde snakket med en av flygerene på denne og spurt hvordan det var og vedkommende svarte noe sånt som: Joda det er greit nok det, grei og fly men du vil helst ikke at noen skal se at du gjør det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
Åke Lindberg Skrevet 29. desember 1999 Skrevet 29. desember 1999 Ja nog är det en stygging allt. Den är så ful så den kommer aldrig in i min dator! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Åke Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 29. desember 1999 Skrevet 29. desember 1999 Air Stord hadde vel også en Dornier 328. Ellers så var det en bekjent av meg som reiste med en dornier 228, og han sa at det var første og siste gangen! Kato Air mener jeg har sluttet og fly rutefly mellom Bodø - Evenes - Tromsø [Edited by Eirik Nikolaisen 29-12-1999.] Siter
Gjest Skrevet 29. desember 1999 Skrevet 29. desember 1999 Stord Air anskaffet 328, og gikk konk. Hadde gleden av å fly med det en del ganger Skien - Bergen. Nydelig maskin, reine " mærssa" !! Guard Air opererer med 228, vel er den ikke verdens peneste, man skal ikke skue hunden på hårene :-) Har hatt noen turer med denne også, og synes det var en grei maskin også. Er forresten mye rare meninger blandt folk som reiser med fly. Vet ikke om det er generell flyskrekk som gjør at man ikke vil fly med forskjellige typer maskiner. Dornier 228 er ikke noen dårligere maskin p.g.a. utseendet. Lurer på om noen mener det samme om bussen man sitter på, det er forskjell på en rutebuss og en turbuss. Faktisk er det endel som reagerer på navnet på flyselskapene også :-) Jeg må ta både fly og helikopter for å komme på jobb, og flyr da som regel med Teddy Air ( Golden Air ), nå med Saab 340 og tidligere en del med Embraer. Opplever at noen ikke vil fly med disse p.g.a. navnet !! Men hadde man satt seg inn i historien bak navnet, og visst hvor godt arbeid folkene bak selskapet gjør, og hvor tungt det må være å konkurrere mot de store, så ville man nok sett det i et litt annet lys. Og til slutt : turbulens og dårlig vær påvirker alle fly, store og små, det kjennes bare litt mer i de små :-) MVH Svein LN-SEO Siter
Erland Hvitsand Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 LN-BER fotografert på Reinsvoll i sommer (99) flyet var da til salgs uvist om det fortsatt er i Norge. http://studenter.hig.no/erl_hvit/foto1/ber.htm"'>http://studenter.hig.no/erl_hvit/foto1/ber.htm" TARGET=_blank>http://studenter.hig.no/erl_hvit/foto1/ber.htm Erland H. Siter
Christopher Eriksen Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Heisann Dornier 228 og Shorts må være de STYGGESTE flyene som fins. ------------------ christopher eriksen Siter
Gjest Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Hei! Dette flyet som blir disk. Det er jo litt merkelig. Hmmm lurer på ossen det ser ut inne jeg. Det kan jo ikke være rare greiene. Nesen er jo også lang. Gjerne det har løye mye [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ Hilsen Tor Harald Tessem http://home.sol.no/~thtessem Beklager evt. Skrive feil! Siter
Gjest Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Vel, det ser ut som de fleste andre fly innvendig. Cabinen er litt mer "firkantet" bare, men det gir litt bedre plass innvendig. Igjen.. " man bør ikke skue hunden på hårene " [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/shocked.gif[/image] Dette flyet virker som et godt og stabilt fly, det inntrykket sitter iallefall jeg igjen med etter de gangene jeg har flydd med det :-) ------------------ Svein LN-SEO Siter
Håkon Aarøen Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Vel, når man snakker om stygge fly.. jeg synes nå "Fucker 50" er den værste av dem alle jeg... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Håkon ------------------ Håkon Brekke Aarøen (Keyboards, Hammond B3, Fender Rhodes) haakon@ringnett.no Siter
Tom Strøm Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Kato Air har sluttet å fly ruter fra Evenes ettersom det ikke var nok passasjerer på disse rutene. Men de har fortsatt to Do228 som de bruker i charter-trafikk. Lufttransport har også en Do228 som de opererer med på Svalbard (usikker på hva slags oppdrag de har der). Har forresten hatt gleden (??) av å fly med American Eagle`s Shorts 360 fra Philadelphia til JFK for noen år siden. Det bråket MYE og dessuten var det en del turbulens (riktignok ikke flyets feil). Men morsomt var det!! ------------------ Mvh Tom Siter
Atle Myran Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Hei! Er en smule feilsitert her ser jeg..... Flyet det var snakk om var Shorts 360, IKKE Do228! Det aller minst pene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] flyet etter min mening er også en Shorts, nemlig Shorts 330 også kjent som Skyvan. Det ser ut som en campingvogn med vinger. MVH Atle Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Se det ja, her tenker jeg jammen det er liv i Atle også, begynte og lure på om du var kapret av marsmenn nå. Beklager feilsiteringen, syntes og huske det var dornier228 siden vi også snakket om det den kvelden (DET husker jeg ihvertfall [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]) Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen, Godt nytt år(tusen) til alle, må vi alle overleve både russerenes atomkraftverk og raketter i morgen Siter
Gjest Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 He he he! ja, hvorfor ikke døpe om Shorts 330 for "Den flyvende campingvogn". Oddbjørn Siter
Håkon Aarøen Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Og her er vidunderet: [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/rolleyes.gif[/image] http://www.airliners.net/open.file?id=57966"'>http://www.airliners.net/open.file?id=57966" TARGET=_blank>http://www.airliners.net/open.file?id=57966 og http://www.airliners.net/open.file?id=46911"'>http://www.airliners.net/open.file?id=46911" TARGET=_blank>http://www.airliners.net/open.file?id=46911 godt nytt år! Håkon ------------------ Håkon Brekke Aarøen (Keyboards, Hammond B3, Fender Rhodes) haakon@ringnett.no [Edited by Håkon Aarøen 30-12-1999.] Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Hvis jeg skulle ha beskrevet Shorts 330 med tre ord så hadde det blitt følgende: STYGG, fæl, grusom [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [Edited by Eirik Nikolaisen 31-12-1999.] Siter
Ståle Ekholt Skrevet 30. desember 1999 Skrevet 30. desember 1999 Når vi snakker om stygge fly, har dere sett Shorts maskinen til MUK AIR som går mellom Gardermoen og Ålborg? Det er stygt fly det ! mvh Ståle Siter
Roald Hansen Skrevet 31. desember 1999 Skrevet 31. desember 1999 Når vi er inne på "stygge fly" - Boeing B-52 Stratofortress har "nickname" BUFF - Big Ugly Fat Fellow. Jeg forbinder B-52'en med kraft og eleganse - men det er jo øyet som ser ... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image] Hilsen Roald Siter
Baard Salvesen Skrevet 31. desember 1999 Forfatter Skrevet 31. desember 1999 BUFF står faktiskt for Bif Ugly Fat FUCKER [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] Det stod i Top Gun OK, selvom mitt spørsmål nå utviklet seg til et HEEELT annet topic, så takker jeg for svarene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Jeg har kanskje den ELSDTE PC'n i Norge og verden (FAKTISK) en 75MHz 32RAM fra 94-95...så...den tror jeg ikke kommer til å overleve Y2K... ser dere på den andre siden! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] ------------------ MVH Baard Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 1. januar 2000 Skrevet 1. januar 2000 OK, selvom mitt spørsmål nå utviklet seg til et HEEELT annet topic, så takker jeg for svarene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Ja, Baard, helt enig med deg der (var jo selv også med på det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image], men det viser jo bare at diskusjonslysten er stor [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Siter
Ole Morten Haaland Skrevet 1. januar 2000 Skrevet 1. januar 2000 Hallo Baard ! Nå får du jammen gi deg ! Snakker om at en 75 Mhz er den eldste maskinen i verden ! Jaja, hør på denne da: 486 25 Mhz 8 Mbram Ca 300-400 MB harddisk 1 MB skjermkort Windows 95 Du kan jo tippe hvor fort det går... (Opp mot 5 min på å få starta den opp.) Maskinen har i tillegg vært oppgradert mange ganger. Den starta faktisk som 286. Slå den du ! Jeg vet ennå ikke hvordan den har takla overgangen til År 2000, men jeg tror det går bra. Hilsen Ole Morten Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.