Oyvind Bottolfsen Skrevet 28. desember 1999 Skrevet 28. desember 1999 Hjelp Hvordan kan jeg være passasjer, jeg har ikke fly simulator. Gjerne et sjøfly. Hilsen Øyvind Siter
Gjest Skrevet 28. desember 1999 Skrevet 28. desember 1999 Det beste er å ta en telefon til den nærmeste flyklubben og spørre om noen er ledig for en tur [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Personlig vil jeg kjedet meg om jeg skulle være passasjer på et virtuelt fly istedet for å fly over Stokmarknes med Widerøe i.r.l. (fantastisk utsikt, anbefales!). På den annen side har jeg en følelse av at når internett blir meget raskere (teknologien vil gjøre små kvantesprang hvert år fremover faktisk, snakker om nye standarer), vil vi se komplettesamfunn online. Da tenker jeg på for eksempel flyselskap som har både aktive piloter, godkjent mannskap i flytårnet og passasjerer som nyter den om ikke så lenge utrolig realistiske virtuelle utsikten fra flyet. Jane´s (folka bak de beste fly og krigssimulatorene forøvrig) holder allerede på med et komplett 3. verdenskrig - scenario som vil være aktivt på internett om rundt omkring to år fra nå. Hva som er så lystig med det, kan en kanskje spørre seg, men det innebærer en uhyggelig detaljert strategi - en ned i minste detalj krig som blir utkjempet på internet istedet for i virkeligheten, det eneste som mangler er fotsoldater, men de er ikke sikre på om de vil utelate muligheten for en spiller å prøve seg som det også. Det gir litt frysninger på ryggen, slike fremtidsutsikter når det gjelder hva du kan gjøre på internet. Tenk da på hvordan sivil luftfart på internet vil arte seg om to år, med denne utviklingen! Mitt poeng var altså at vi snart vil få mulighet til å være en virtuell passasjer på et virtuelt fly, både på internet og off - line. Det sosiale aspektet kan vel løses ved å implantere enn voice - chat mellom passasjerene i flyet (hørte jeg noen si "Matrix" her?), MEN! Jeg foretrekker EKTE fly og EKTE flyturer, ihvertfall som passasjer! Godt nytt Y2K til alle sammen! Håper vi slipper "system failure" meldinger nyttårsnatta (noen som så siste episode av "The net"?) ------------------ LN-HLL Håvard Leonardo Lund cub4bear@c2i.net Siter
Oyvind Bottolfsen Skrevet 29. desember 1999 Forfatter Skrevet 29. desember 1999 Takk for responsen. Saken er jo den at jeg ikke liker å fly, redselen for at de detter ned er for stor. Når jeg da leser at flere kjører autentiske turer virtuellt da aner jeg en mulighet for å være med. Kan det la seg gjøre eller ikke? Øyvind Siter
Gjest Skrevet 29. desember 1999 Skrevet 29. desember 1999 Du kan jo gå på besøk til noen i ditt nærområde som har PC m/FS2000 flysimulator om du får være med på virtuell flytur. Oddbjørn Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 29. desember 1999 Skrevet 29. desember 1999 Øyvind: Du er hjertelig velkommen til og være med en tur i cockpit hos meg, dvs. da bør du ha enten fs98 eller helst fs2k pro. evt kan du få en video av flygingen og sitte og se på selv i ro og mak :-) Turen utføres ganske nær hvordan en ekte flytur ville blitt utført og vi kan satse på og få med flykontrollen også, du vil nok ikke akuratt få følelsen av og fly men du vil nok forstå mer av hva som ligger bak en flyging og hva som skjer og kanskje begynne og like og fly i virkeligheten også [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Er du interessert bare ta kontakt pr. email: tlundar@online.no Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen, checkcaptain VCA [Edited by Tarjei Lundarvollen 29-12-1999.] Siter
Oyvind Bottolfsen Skrevet 30. desember 1999 Forfatter Skrevet 30. desember 1999 Takk for svarene. Jeg var inne på hjemmesiden din Tarjei og lastet ned helikopter videoen, den var bra. Ikke helt flyfølelse men grei nok. Takker. Øyvind Siter
Gjest Skrevet 31. desember 1999 Skrevet 31. desember 1999 Det er mye som kan gjøres for å kurere "flyskrekk", så jeg tør ikke å komme med noen spesifikke forslag her. Vil bare si at jeg husker meget godt den første gangen jeg fløy (altså i virkeligheten). Det var et passasjerfly, flytypen husker jeg desverre ikke. Jeg var litt nervøs, og når flyet hadde taxet til enden av rullebanen, klart for take-off, tenkte jeg så høyt inni meg at jeg var sikker på at halve Norge hørte det: HJÆLP - slipp meg av flyet!!! Jeg ble grepet av regelrett panikk de første sekundene, tenkte at vi kom sikkert til å styrte bare fordi jeg var med på flyet. Panikken varte bare til flyet lettet fra rullebanen, da var det bare herlig [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Jeg tror det er en "innebygget" forsvarsmekanisme i oss, som forsvarer oss så vi ikke hopper utfor stup i den tro at vi kan fly for eksempel. Det er genene som har blitt programmert slik for mange årtusener tilbake i tiden, og med tanke på hvor uhyggelig raskt den teknologiske utviklingen har skjedd tror jeg neppe en slik forsvarsmekanisme vil slippe taket de første 2-300 årene fremover. Men det er utrolig trygt å fly, og stadig fler mennesker blir født uten disse forsvarssignalene som til tider er så sterke at de ødelegger gleden ved å fly. Såvidt jeg vet er den beste måten å kurere flyskrekk å rett og slett ta en tur med et fly og en profesjonell kurator, pedagog eller hva et menneske i en slik stilling blir kalt. Det vil garantert lønne seg i lengden. ------------------ LN-HLL Håvard Leonardo Lund cub4bear@c2i.net Siter
Gjest Skrevet 1. januar 2000 Skrevet 1. januar 2000 Litt statistikk: Å fly er den sikreste måten å forflytte seg på. Det skjer færre ulykker med fly enn f. eks. bil når man tenker på distanse og antall mennesker. Men når først en flyulykke skulle inntreffe, får det så katastrofale følger. Dessuten blir det større oppslag i media enn det blir for en bilulykke. Siter
Gjest Skrevet 2. januar 2000 Skrevet 2. januar 2000 Hei! Christian Sesseng! Enige med deg der. Men mye av grunden tror jeg er at staten setter ned fartsgrensene rudt om kring. Og det blir farlige forbikjøringer o.l. Vis de hadde heller brukt tid på å få dem som kjører som sinker på veien. Da snakker jeg om 10 under fartsgrensen hele tiden. Det er de som er farlige på veien ville jeg påstå. Men men jeg har bare vært på veien i to år og jeg tror jeg kommer snart til å levere inn lappen jeg. For det er ekstremt i stvanger for tiden. Folk driter i vike plikt og eheheh lover hva er det for no??? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] Ja ja heheheh ufff sklir litt ut av temaet her. Men jeg også ville påstå at den sikreste frem komst midlett er fly. ------------------ Takk for det gammle Hilsen Tor Harald Tessem http://home.sol.no/~thtessem Beklager evt. Skrive feil! Siter
Oyvind Bottolfsen Skrevet 4. januar 2000 Forfatter Skrevet 4. januar 2000 Hei Snakker om å skli ut!!!! Spørsmålet var om det var mulig å være passasjer på en virtuell flytur fra min PC, helst sjøfly? Så trafikkproblemer i Stavanger er jo et stykke unna: Hilsen Øyvind Godt nytt år alle sammen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.