Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hejsan!

Jag kör Windows XP och FS2002 Professional. Jag har försökt att koppla upp mig mot servern efter att ha disablat min brandvägg. (Jag kör ZoneAlarm.)

Men det verkar inte som att jag får kontakt som det skall. Jag kan dock pinga servern, så nätverkskontakt till servern finns.

Måste jag installera DirectX på min XP? Är det alltid installerat på XP från början? Kan det vara detta som inte fungerar som det skall?

Mvh

Marcus

Skrevet

Du har allerede DirectX på din XP, så det er nok ikke problemet.

XP har en egen brannmur som kan lage problemer for deg. Se på egenskapene for den tilkoblingen du bruker til nettet -> TCP/IP -> Egenskaper -> Avansert -> Alternativer -> TCP/IP filtrering (Dette er stien på norsk, men den er vel noe lignenede på svensk eller engelsk)

Skrevet

Jag har inte den inbyggda brandväggen i XP aktiverad.

Trots detta får jag inte upp någonting i min lista....

Finns det något konfigurationsprogram för DirectX så att man kan testa så att det fungerar som det skall?

Tilläggas är också att jag kör Windows XP Professional om det spelar någon roll.

Mvh

Marcus

Skrevet

Eneste diagnosteringsverktøyet for DirectX som jeg veit om er dxdiag. ligger inne som standard, men må kjøres ifra Kjør-dialogen på startmenyen. denne vil sjekke om det er problemer med DirectX.

Har du forresten åpnet for de portene som DirectX bruker i brannveggen?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...