Gå til innhold

European Air War

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere salige flightsimmere som noen gang har tøtsjet borti European Air War??

For de som ikke har hørt om det, det er et flyspill fra Micro Prose som utarter seg under 2. verdenskrig.

Kvaliteten på spillet er unormalt høy, og er du litt ww2-entusiast, så vil du raskt kjenne denne berømmelige klumpen i halsen i det du hører lyden av Focke Wulf'en eller Spitfire'en under oppstart.

Skyt ned bombefly, eller angrip bakkemål, valget er ditt.

Alt i alt et veldig kjekt spill, som en hver flightsimmer ville/burde ha stor glede av.

Vi kjenner alle til Red Baron eller Overlord, men vi snakker ekte saker her! Anbefales!!!!

Obs!

Pass deg for torque'n, and watch your six!

Skrevet

Siden du har tatt et nickname etter en angrepsmanøver regner jeg med at du er en combat-entusiast med peiling på denne typen sim'er. Hva vil du si om CFS i forhold til denne du nevner i innlegget ditt? Hvor kan den skaffes og hva koster den? Jeg for min del sverger til CFS fordi den har utbyggingsmuligheter. Av øvrige «krigs-spill» jeg har vært borti har bare vært fjortisopplegg med overdrevne effekter. Vanskelighetsgrad og realisme er ikke nødvendigvis synonyme begreper. Likevel er jeg nysgjerrig på alt som har med WWII å gjøre hvis det flyr. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Mvh

Bjørn Granvang

Sjur Fjerth

Skrevet

CFS og EAW har en del til felles. Du kan også få patcher, nye skins, nye fly og greier og greier.

CFS er jo som kjent ganske tilknyttet FS, og bygger på de samme prinsippene.

EAW har en grafikk som skulle slå knockout på de fleste flysimulatorene, militære som sivile. Skyer og kondenseffekter er noe Micro Prose har fått til på en veldig realistisk måte uten at du trenger 3D-kort. Det skal dem ha ros for.

Du får også en ganske realistisk følese når det gjelder kommunikasjon. Du kan velge om du vil fly for RAF, Luftwaffe og USAF, og på i kommunikasjonsøyemed, går det på de respektive språkene; inkludert denne yankee-sjargongen.

Dette spillet har ingenting med fjortiser å gjøre. For virkelig å få glede av spillet, bør en vite litt av hvert om de forskjellige flyene, og kjenne deres egenskaper og begrensinger.

Du sitter rimelig trygt i en Messersmidt hvis du tar en hammerhead med en mustang i 6'en. Den har da ikke nubbekjangs til å følge deg, og i en Spitfire kan du svinge for harde livet, men pass opp!! Du kan få knust haleroret hvis du svinger ved for høy airspeed.

Spillet har middels til vanskelig tilgjengelighet, og har jevne utsalgspriser. Nå svarer det seg selvfølgelig å kjøpe det i utlandet.

http://www.combatsim.com" TARGET=_blank>www.combatsim.com

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...