Roald Hansen Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 En Dhc-8 fra Widerøe er satt på bakken for reparasjon av strukturelle skader i venstre vinge, etter at det 17. november i år ble utsatt for kraftig turbulens på Vestlandet. I tillegg hadde flyet en hard landing på en kortbaneplass i mai i fjor. Måleinstrumenter som er installert i flyet som skal måle belastninger, indikerte at flyet hadde vært utsatt for kraftige belastninger. I tillegg ble det ved inspeksjon funnet synlige bulker på venstre vinge og på skroget. Dette sier teknisk sjef i Bodø til NRK. Det er beregnet at reparasjonen vil ta ca 3000 arbeidstimer, og flyet blir stående på bakken i ca tre og en halv måned. Det er tekikere fra Bombardier DeHavilland sammen med teknisk base i Bodø som skal gjennomføre reparasjonen på flyet, som ble produsert i 1993. Det er ventet at kapasiteten på Vestlandet vil bli noe mindre som følge av hendelsen. I dag fløy Widerøes siste nyanskaffelse - en DHC8-100 - sin første kortbanetur. Flyet har registrering LN-WIS. (Kilde NRK1 Nordnytt/NRK Nordland 23.12.99) Hilsen Roald Siter
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 Ny anskafelse og ny anskafelse (LN-Wis) Hørt at den er like gammel som LN-WIR og LN-WIP og det er de eldste flyan Widerøe har,den har vist gått på leie markede i et eller annet urgu land. Den sto hvist på basen i bodø både til rensing og full servis i lang tid før den ble tatt bruk. Men den blir sikkert like god som de andre flya widerøe har. LN-JEK Vadsø Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 LN-WIR er den som pleier å fly (i hverfall som oftest) hit til Narvik. Det var visst også snakk om at deler vingen på det skadede flyet måtte skiftes ut? [Edited by Eirik Nikolaisen 23-12-1999.] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.