Skrevet 21. januar 2003 22 år Hei alle sammen..... Nå vil jeg gjerne teste deres oppfinsomhet og språkkunskaper..... Faren min jobber på gardermoen på et slags trafikk senter. Han jobber blandt annet med å legge ut informasjon på interne skjermer .... Faren min er litt lei av ordet Overshoot og Go around og vil gjerne finne et NORSK ord for det. Ikke to ord men et.... Noen som har noen forslag.......
Skrevet 21. januar 2003 22 år Overshoot er jo direkte oversatt fra vestlandsbondeengelsk til norsk som overskot. Go Around kan jo kanskje oversettast til rundgang eller omflygning?
Skrevet 21. januar 2003 22 år Overshoot er jo direkte oversatt fra vestlandsbondeengelsk til norsk som overskot. Go Around kan jo kanskje oversettast til rundgang eller omflygning? Nei, Torstein.. Følg med i engelsktimene gutt! Overshoot = Overskyt Nynorsk blir jo overskot, så du hadde jo rett her da Torstein... Go Around = Gå Rundt Ikke ett ord, men dette blir vel det rette, dog litt tullete... Lars
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.