Posted January 20, 200322 yr Dette skriver svenske Aftonbladet: For første gang siden 1996 økte antall dødsfall i flyulykker i fjor. 1022 mennesker omkom i 2002, mot 778 i 2001. Antall ulykker som krevde menneskeliv økte også, fra 33 til 40. I denne statistikken inngår ikke små privatfly. Til tross for denne økningen skal flysikkerheten ha blitt forbedret. Flysikkerheten var høyest i Europa og i Nord Amerika.
January 20, 200322 yr Det er så latterligt... Hvorfor skriver de ikke om de sikkert tusener som døde i BILULYKKER ????? Som en bekjent av meg sa en gang. Du kan heller dø PÅ VEI til flyplassen enn ombord på et fly. VG skriver også noe om det.
January 20, 200322 yr Og man må også ta med i betraktning at 2001 var et av de sikreste fly-årene på lange tider
January 20, 200322 yr Opprinnelig postet av Georg Korycki: Det er så latterligt...Hvorfor skriver de ikke om de sikkert tusener som døde i BILULYKKER ????? Som en bekjent av meg sa en gang. Du kan heller dø PÅ VEI til flyplassen enn ombord på et fly. Hvorfor er det latterlig? Mediene skriver jo til stadighet om trafikkdøden og dens dystre statistikker, men det er jammen ikke ofte man kan lese om tilsvarende for lufttransport. Å leve er farlig uansett, Georg. Ingen har såvidt meg bekjent overlevd det ennå...... For ordens skyld: Artikkelen du henviser til i VG er et sitat fra svenske Aftonbladet sin artikkel, som Espen Søderstrøm forøvrig henviser til i sitt første innlegg her. Ha en fin og skadefri ettermiddag, alle sammen!
January 20, 200322 yr Det er mye større kjangs for å dø på veien til flyplassen en å dø på flyet. Hvis jeg husker riktig så er kjangsen så liten for å dø i en flyulykke så liten at du må fly hver dag i (tror det var ihvertfall) 4 år hvis jeg ikke husker feil
January 20, 200322 yr Da håper jeg INDERLIG at du husker feil. Det må jo eventuelt bety at piloter som flyr annenhver dag dør etter åtte år?
January 20, 200322 yr Da håper jeg INDERLIG at du husker feil. Det må jo eventuelt bety at piloter som flyr annenhver dag dør etter åtte år? Det betyr jo ikke det i det hele tatt! Det er statistik det kalles
January 20, 200322 yr Tja statistikk eller ikke, det er sannt slik det blir fremstillt her, med mindre statistikken har tat hensyn til yrke. Kanskje jeg ikke skal bli pilot allikevel?
January 21, 200322 yr Det betyr jo ikke det i det hele tatt! Det er statistik det kalles Ehem. Kremt. Det er jo nettopp statistisk sett slik at en pilot da vil dø hvert åttende år under den forutsetning av at han flyr annenhver dag. Tror du er et godt stykke ute på jordet nå...
January 21, 200322 yr Det er mye større kjangs for å dø på veien til flyplassen en å dø på flyet. Hvis jeg husker riktig så er kjangsen så liten for å dø i en flyulykke så liten at du må fly hver dag i (tror det var ihvertfall) 4 år hvis jeg ikke husker feil 4 år var vell litt lite?, en statestikk som er blitt presentert meg sier hver dag i 260 år...
January 22, 200322 yr Fannt nettopp noe interesant i et gammelt nummer av Illustrert Vitenskap: "Flight Safety Organisation er en privat nonprofit-organisasjon som siden 1947 har holdt et spesielt våkent øye med flysikkerheten. Organisasjonen har regnet ut at hvis en amerikaner tar et innenriksfly hver eneste dag, må han statistisk sett reise slik i 19 000 år før han blir utsatt for en skjebnesvanger ulykke"!!! Står også at antallet omkomne på veiene i EUROPA er 31 ganger større enn antallet ofre for flykatastrofer i HELE VERDEN!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.