Gjest Skrevet 10. januar 2003 Skrevet 10. januar 2003 Squawkbox Tutorial Det følgende er en kvikk tutorial sammenfatte hva dekker i de foregående kapittlene og betyr få De som flytter og involveredd i moroen. Denne tutorial antar at De installert SB riktig. Kopl til Deres ISP (Internet Service Provider). Sjekk at De gjør dette før kjøring Squawkbox. Start Flight Sim. Start Squawkbox. Riktig klikk i det grå budskapområde av Squawkbox føre opp menyen og velger ut Squawk Standby. Neste, velger ut ATC Functions på menyen og klikk Forandr Callsign. Gå inn i callsign av Deres valg og klikk OK. For denne tutorial bruker vi en callsign av N245WK. Før flytting på til det neste trinnet og det arkivering av en flyktplan, er det nødvendig plassere Deres luftfartøy i flyktsimulatorverdenen, fortrinnsvis på en flyplass. Chicago O' Hare (KORD) nesten har alltid ATC, da denne flyplassen er ofte det travleste og har den meste trafikken, som i virkelig liv. Det er viktig sjekke at De plasserer Deres luftfartøy på flyplassrampen eller tarmac eller på en port. Plasser aldri Deres luftfartøy på en rullebane før kopler til en tjener. Dette er fordi De trenger klaring til taxi til en rullebane og det er 'ubeleilig' om et 747 tungt var på kort endelig til rullebanen da De akkurat skjedd smelle opp ut av intetsteds. Dette er dårlig for ATCs blodtrykk og influerer Deres klaring. På det nåværende tidspunkt kan De enten arkiverer en flyktplan nå eller kopler til en PC SB tjener og da arkiv. Bruk informasjonen nevnet tidligere angÅende å arkivere en Flight Plan. Arkiver igjen, alltid en flyktplan, selv om De akkurat planlegger gjøre berøring og drar eller sikter ser (skjønt ikke oppmuntret i Class B airspace). Om De planlegger på å gjøre berøring og drar. Om De planlegger forbli i området, anbringer i den samme flyplassen, KORD foreløpig, som Deres avreise og ankomstflyplass. Behag bruk den normale ICAO flyplassgjennkjennere. Om De De' er ang. ikke sikker hva det, på alle hovedUnited States flyplasser, akkurat tilføyer en K foran den 3 bokstav IDkode for flyplassen. Føre opp SB meny og velg ut Forbind. De ser da The dialogeske som den til høyre. I det erØverst til venstre en dråpe ned liste av tjener IP antall. Disse er IP adresser av SATCO SATNET tjenere. Bjørn i sinn, all av disse tjenerne kopler til hverandre og derfor all andel den samme informasjonen. På grunn av Deres aktuell geografisk plassering, er noen tjenere bedre og mere effektive bruke enn andre. For eksempel om De lever i Southern USA, forsøk bruke den av tjenerne som plassert i Texas. De får en liste av tjenere og deres plasseringer fra SATNET tjenerside på. http://web.archive.org/web/20010208171421/http://www.satnet.satco.org/ Neste, titt på Pilot Registration kapittel. Gå inn i Deres SATCO ATC Certificate antall (CID) eller ISPA Pilot regsitration antall (PID) i Pilot Registration Number eske og Deres passord i passordesken. Gå inn i Deres valgt callsign i Aircraft Callsign eske. Var, i User Information eske, går inn i Deres virkelig navn og valgfrit Deres hjemflyplass ID. Nå setter De forbinde. Klikk "OK". I After et par sekunder ser De noen blå budskap kommer fram i den grå budskapeske som akkompagnert med noen kimer (standarden 'hører sidesteward stewardess' toner som De på en flyselskapflykt). Disse blå budskapene er private budskap som sendt til De fra noen. I dette tilfellen, er det fra tjeneren. Er avhengig av nivået av realisme De ønsker, viller De det preflight luftfartøyet. Når De fullført Deres preflight plikter, føre opp SB meny og under ATC Functionsvelger ut ATC Directory. De setter Deres synspunkt til cockpiten, som motvirket til en ytre sikt av luftfartøyet. Den ytre sikten kan saktner eller fordreier utseendet av ATC Directory eske. Innenfor et par sekunder ser De en liste av callsigns i esken. De anmerkning: de all har et liknende utseende. For Deres informasjon, er xxx_gnd en malt frekvens, xxx_twr er en tårnfrekvens, xxx_cld er klaringslevering, xxx_dep er avreisestyring, xxx_app er tilnærmingsstyring, xxx_ctr er midtpunkt og xxx_obs er en observatør er (ingen kommunikasjon med observatører mulig). For eksempel er ORD_GND O' er Hare Ground, CGX_TWR Meigs Tower. Regulatorene som De ser i opplistet i esken er regulatorer som er innenfor kommunikasjonsrekkevidde av De. På det ser like av regulatorenavnene, De deres passende frekvenser. Det er andre at også fjern kommuniserer med, men De lister opp dem ved å klikke på det Vis All ATC Knapp på bunnen av esken. Enda en måte se all ATC (og piloter) forbundet er til det det SATNET sted nevnet ovenfor. Velg ut den passende ATC frekvens fra ATC liste. Forhåpentligvis skal De minst ser ORD_TWR, som er O' Hare tårn. Om De så en ORD_GND, dette er O' setter Hare grunn og De seg i forbindelse med denne regulatoren først. Om alle posisjoner var tilgjengelig, De setter seg i forbindelse med ORD_GND først, da sen De gir av til ORD_TWR. Da ORD_TWR er ofte bemannet og ORD_GND er ofte er ikke. For for denne tutorial De slår inn i ORD_TWR. De kan hver manuelt går inn i frekvensen eller dobbeltklikk i listen automatisk sette frekvensen. Neste De sjekker ATIS sending (a utomated T erminal I nformation S ervice). ATIS gir opplysninger om det lokale værforhold, aktive rullebaner og muligens noe NOTAMs (Notices To Airmen) i virkning. De sjekker alltid ATIS før setting seg i forbindelse med ATC. Få rapporten, klikk i den hvite SB budskapledning, og taster inn . atis ord_twr<Gå inn i> (Anmerkning: perioden$uten skille før atis). Dette anmoder ATIS fra ORD_TWR. De får forhåpentligvis en værrapport med rullebanene i bruk og en alfabetisk kode, slik som Information Alpha. Om De trenger hjelp ved tyde av METAR værrapporter, en METAR decoder er tilgjengelig. Neste, sjekker at Deres transponder setter til squawk 1200. Føre da opp SB meny og sjekk Squawk Standby Sjekker ikke. Dette tillater regulatoren se Deres luftfartøy på hans radarskjerm. Neste, fører opp menyen og velger ut Resend Flight Plan Sende flyktplanen til ATC på frekvens De slått. All sett? Nå er De beredt snakke med regulatoren! På det nåværende tidspunkt er avhengig av begge Deres trøstnivå og ferdigheter i tillegg til regulatorens, De fortsetter i en av to måter. Det første er anmodning en klaring. Mens ikke krevd, er det en god prosedyre følge og er også den virkelige livsprosedyre. Anmode en klaring, setter De seg i forbindelse med xxx_cld eller xxx_gnd om tilgjengelig. For tutorial fortsetter vi bruke ORD_TWR. Klikk på budskapesken og type: N245wk, anmode klaring, IFR (eller VFR) til <destinasjon>, med Alpha(Eller uansett hva den nåværendee ATIS kode er). I et par minutter responderer regulatoren og utgir Deres klaring. Om De arkivert en skikkelig flyktplan, er sjanser klaringen er N245wk, ryddet som arkivert. I så fall De er beredt fortsette. Om forandringer var nødvendige, er de del av klaringen. Uansett, De 'leser tilbake' Deres klaring til regulatoren. Dette lar regulatoren vet at De mottatt og forstått klaringen og også er en kontroll sjekke hva De 'hørt' er hva regulatoren betudt. Andre måten fortsette, eller andre trinnet om De har Deres klaring, setter seg i forbindelse med ORD_TWR og lar dem vite at De er beredt rulle. Bruk noe som N245wk, som vÆrer beredt til taxi fra <Deres plassering>, IFR (eller VFR) til <Destinasjon>, med Alpha. Om Deres mottatt Deres klaring allerede og det var ikke fra den samme regulatoren, De tilføyer, ha klaring Til Deres første kontakt med ORD_TWR. Tårnregulatoren er travelt håndtering av annet luftfartøy og det tar et minutt eller to for dem respondere. Om De ikke får en respons etter en stund, ventetid minst et minutt før resending det ovenfor anmodning. Når tårn reagerer på De, mottar De et budskap som vÆrer liknende til: N245wk taxi til rullebane 32R og h s, squawk 2400. Anmerkning: at antallene nevnet i budskapboksen og varierer. I eksempelet setter De Deres transponder til 2400. Av og til spør regulatoren De til squawk #### og IDENT. Denne muligheten som De setter Deres transponder til den skikkelige squawk kode og da trykker IDENT knapp, som plassert til venstre for den hvite budskapeske. Dette sender en spesiell kode til regulatoren som tillater lett identification av Deres luftfartøy. Det 'er h s' stenografi for 'holder kort av rullebanen'. Denne muligheten til taxi men NOT opp på rullebanen. Om De mottatt instruksjoner til taxi inn i posisjon og takDe vil taxi opp på rullebanen, leder for takeoff og venter på ytterligeree instruksjoner. De reagerer nå på regulatoren. Husk, alltid 'leser tilbake' instruksjonene som regulatoren ga De slik han vet at De mottok hans instruksjoner og De riktig skrev dem ned. I det ovenfor eksempel responderer De ved å maskinskrive: Taxi til rullebane 32R og h s, squawk 2400 N245WK. Generelt når De lager en anmodning eller angiende en hensikt, De angir Deres callsign først. Om De reagerer på en regulators instruksjon, gjentar De hans instruksjon som fulgt av Deres callsign. Det er enkelt en konvensjon. Hjelpe ved fastsette hvor til taxi, åpner flyktsimulatorkartet under alternativer <Forskyvning><Å>. Ved å henvise til er Deres retningsgyro# og bruk av kartet, De kyndig utpønske hvordan komme seg til rullebanen. På å nå er taket kort ledning, som et par føter av av slutten av den nevnede rullebanen - 32R i dette tilfellen, sjekker at alt er beredt dra, gjør Deres pre takeoff kontroller og da type: N245wk holdende kort av rullebane 32R. Opp maskinskriver til nå budskapene som De og mottakelse er rimelige langtrukken. Når De er luftbåret, er det hard maskinskrive ut Deres anmodninger eller responser fordi De også prøver fly et fly. Etter venting av litt bit (forhåpentligvis litt bit) mottar De et budskapsom: N245wk spoler 360 på 7, rullebane 32R ryddet for takeoff, fluerullebaneoverskrift, c m 5000. Dette forteller Dem hva de nåværendee vindene er, i dette tilfellen blåsende fra nord. Vinder gitt i retning FROM hvor de blåser. I dette eksempelet, blåser vindene fra nord og overskriftssør. Vinder på 270 blåser easterly. Budskapet forteller De også til takeoff og ikke avviker fra rullebaneoverskriften. Fremm, det instruerer De klatre til 5000 fots og vedlikeholde (c m) 5000 fots. Dette budskapet varierer litt bit som være avhengigende av regulatoren. Av og til mottar De et ' beredskaps#' Budskap fra regulatoren. Dette lar De vite at regulatoren er travel med trafikk, anerkjenner han Deres tilstedeværelse anmodning, og prøver gi plass til De så snart som mulig. Når De mottar Deres takeoff klaring, responderer De med: Rullebane 32R, Cleared for takeoff, c m 5000 N245WK. De vil da taxi opp på rullebanen, throttle henne opp og forbinder resten av den luftbårete wanderers. Det er viktig at en gang Deres har klaringen tar som De øyeblikkelig tiltak. Ryddet for takeoff gjør NOT gjennomsnittstaxi opp på rullebanen, gjør Deres kontrollliste, folder Deres kart, eller flirt med flyktbetjeningen. Regulatoren har sannsynlig enda et luftfartøy berammet besette Deres lite stykke av rullebanen i en meget kort tid. Om klaringen inkluderer ryddet for øyeblikkelig takeoff Det er Deres stikkord få flytting og takeoff NOW. Mest sannsynlig er det enda et luftfartøy landende meget snart. Om Deres flyktplan angir at De drar til enda en flyplass, mottar snart etter forlating av rullebanen, De: N245wk kontaktavreise er (eller tilnærming avhengig av tilgang) på 119.00(Denne frekvensen varierer). De responderer: 119.00 N245WK. Når De er beredt slutte Deres sesjon, er sikker gå ut fra Squawkbox før stenger Flight Sim. Om De gjør ikke, får De en feil ved lukke av FS. Denne kvikke tutorial får De som startet. Husk akkurat lese tilbake (forsøk og gjentagelse) regulatorens instruksjoner (klaring). Om De er meget travel, responder minst med wilco, roger, eller kopi. Mest av all forsøk være pasient og forsøk ha moro! Få ikke avskrekket om ting ikke gir mening først. Det tar alle en stund få inn i det henger av ting. For ytterligere informasjon vil De ha besøke Squawkbox Procontroller vevsiden på. http://web.archive.org/web/20010208171421/http://www.avsim.com/mike/sb_pc/index.html Det er også en antall leksjoner som vÆrer tilgjengelig gjennom IVPA og SATCO vevsteder at dekker mye av denne informasjonen i større detalj. Æavsnitt 6 - Multiplayer Instructions Å eller Æ Return til Contents Å vet ikke om det er lov? beklager hvis det er ulovligt Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.