Johnny Molund Skrevet 1. desember 2002 Skrevet 1. desember 2002 Lurer litt på en ting.. HVA gjør man for å få koblet seg opp mot multiplayerserveren?? Har Byttet OS fra Win-Me, til XP-pro. Har ADSL fra telenor, men firewall er slått av. Er takknemlig for gode råd. Siter
Marcus Lund Osdal Skrevet 1. desember 2002 Skrevet 1. desember 2002 Utdrag fra Multiplayersida: Koble seg opp er enkelt: Start opp FS2002 Velg Multiplayer i menyen på venstresiden. Klikk på "Open Multiplayer session" Legg inn ditt navn i "Player Name" Fyll ut IP-Adress med 217.8.141.88 Trykk "Search" Du vil da forhåpentligvis få opp "FlightSim.no multiplayer" i sessions vinduet. Da er det bare å trykke "Join" og du er da inne på serveren så er det bare lage seg en "flight" og fly sammen med alle andre som er oppkoplet Siter
Johnny Molund Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Skrevet 1. desember 2002 quote: Start opp FS2002 Velg Multiplayer i menyen på venstresiden. Klikk på "Open Multiplayer session" Legg inn ditt navn i "Player Name" Fyll ut IP-Adress med 217.8.141.88 Trykk "Search" Du vil da forhåpentligvis få opp "FlightSim.no multiplayer" i sessions vinduet. Da er det bare å trykke "Join" og du er da inne på serveren Har gjordt alt det der, men etter at jeg trykker "search", skjer ingenting, har satt inn rett ip-adresse, men det kommer ikke noe som helst i "sessions" vinduet, og "join" feltet forblir blankt. hmmm, mulig XP har noen særegenheter som jeg ikke kjenner til, men thanx anyway.... Siter
Stian Svensen Skrevet 1. desember 2002 Skrevet 1. desember 2002 Bruker du noe form for firewall, skru av de, eller høyre klikk på My Network Places/Mine Nettverks steder, ikonet på skrivebordet. så høyre klikker du på ikonet/ikonene som er der, og velger da avansert. så ser du om det er kryss i den øverste delen, hvis det er det, fjern den haken. gå ut og prøv og koble opp på nytt. håper du fikser d Siter
Johnny Molund Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Skrevet 2. desember 2002 Joda, firewall er avslått, fikk koblet meg opp en gang i går... Men å få brukt SB for å fly online er kul umulig. Har reinstalert Windows 3 ganger fra "scratch".. og FS 2002 like mange ganger... Det samme skjer hver gang jeg starter FS2002... Tar ca 20 min å klikke seg gjennom alle 3r´d party software som simmen ikke aksepterer... (antar at det er alle AI flya) Vurderer å formatere HELE den partisjonen som FS2002 og alle addons ligger på... I håp om at FS 2004 blir noe mindre tidkrevende å lære seg å bruke... Det hele skyldes vel at undertegndede er litt for mye "amatør" med alt for liten tid til å drive med sånt.... Uansett, takk for alle gode råd og hjelp... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.